دستیار وزیر خارجه امریکا برای حل بحران انتخابات وارد کابل شد

اطلاعات روز: وزارت خارجه‌ی امریکا با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرد، داگ فرانتس، دستیار جان کری، وزیر خارجه این کشور، برای حل جنجال‌‌های انتخاباتی افغانستان، وارد کابل شده است. براساس خبرنامه، فرانتس در این سفر پیام اوباما، رییس جمهوری امریکا را در مورد «انتقال مسالمت‌آمیز قدرت» به نامزدان می‌رساند.

در خبرنامه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا آمده، فرانتس به اهمیتی‌که جان کری بر روند بررسی آرا و توافق بر سر جزییات دولت وحدت ملی قایل است، نیز تاکید می‌کند. دستیار وزیر خارجه‌ی امریکا در حالی وارد کابل شد ک ستاد انتخاباتی عبدالله به روز یک‌شنبه هفته‌ی جاری هشدار داد، اگر به خواست‌های منطقی ما تا روزسه‌شنبه (11 سنبله) رسیدگی نشود، روند انتخابات را برای همیشه ترک خواهد کرد.

قرار بود، دیروز تیم اصلاحات و هم‌گرایی در این مورد نشست خبری برگزار کند، ولی به دلایل نامعلوم برگزار نشد. اما فضل سانچارکی، سخن‌گوی این تیم به بی‌بی‌سی گفت، تیم اصلاحات و هم‌گرایی فرصت چند ساعته دیگر به دیپلماسی داده و تلاش‌های فشرده‌ی بین‌المللی برای حل اختلاف‌ها آغاز شده است.

از سویی هم‌، او گفت، روز سه‌شنبه هفته روان، جان کری وزیر خارجه امریکا با عبدالله تلیفونی صبحت کرد. او افزود، در حال حاضر مذاکرات بین عبدالله و یان کوبیش نماینده ویژه سازمان ملل، سفیر امریکا، سفیر اتحادیه اروپا در کابل برای حل بحران انتخابات جریان دارد. از سوی دیگر فیض الله ذکی، سخن‌گوی تیم تحول و تداوم دیروز در کابل گفت، تصمیم تیم عبدالله در خصوص ترک مذاکرات سیاسی عجولانه و  به خیر مملکت نیست.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *