هواپیمای کام‌ایر
Kam Air

شرکت کام‌ایر انتقال سه فروند هواپیمای این شرکت به ایران را بی‌اساس خواند

شرکت هوایی خصوصی کام‌ایر انتقال سه فروند هواپیمای این شرکت به ایران را «بی‌اساس» و خبرهای نشرشده در این مورد را «ناتکمیل» خوانده است.

این شرکت در اعلامیه‌ای، گفته است که روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته براساس هشدارهای امنیتی و تهدیدات بلند حملات تروریستی در میدان هوایی کابل، وضعیت این میدان اضطراری و نظام اعلام شد و به این دلیل به سه فروند هواپیمای کام‌ایر اجازه‌ی نشست داده نشد.

به نقل از اعلامیه، مقام‌های اداره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران براساس درخواست هیأت رهبری شرکت کام‌ایر اجازه‌ی نشست موقت هواپیماهای کام‌ایر را الی تأمین امنیت میدان هوایی کابل، صادر کردند.

شرکت هوایی کام‌ایر افزوده است که با درنظرداشت تهدیدات جدی امنیتی در میدان هوایی بین المللی کابل، از توقف دادن هواپیماهای فعال خود در کابل موقتا اجتناب کرده و بعد از تنظیم‌شدن خدمات هوانوردی ملکی در افغانستان مانند گذشته پروازهایش را در سکتور داخلی و خارجی آغاز می‌کند.

در اعلامیه آمده است: «کام‌ایر منحیث یک شرکت ملی متعلق به مردم افغانستان بوده و هیچگاه قصد توقف خدمات ترانسپورت هوایی را به مردم افغانستان ندارد و تمام دفاتر این شرکت در کابل و ولایات فعال می‌باشند.»

روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته رسانه‌های ایرانی گزارش کردند که در پی افزایش درگیری‌ها و تنش‌ها در میدان هوایی کابل، مالک شرکت هوایی کام‌ایر از ایران درخواست کرده است تا هواپیماهای این شرکت به آن کشور منتقل شود.

خبرگزاری تسنیم به نقل از محمدحسن ذیبخش، سخن‌گوی سازمان هوپیمایی ایران نوشته بود: «جمهوری اسلامی ایران در راستای تعاملات بین‌المللی با کشورهای همسایه، مجوز فرود پروازهای مذکور [هواپیماهای کام‌ایر] را صادر کرده است.»