کمیسیون انتخابات: 90 درصد آرا تفتیش شده است

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات کشور می‌گویند، 90 درصد کل آرا تفتیش شده و این روند تا چند روز آینده تکمیل خواهد شد. نورمحمد نور، سخن‌گوی این کمیسیون دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت، از آغاز روند تفتیش آرا تا کنون، ۲۰ هزار و ۵۰۱ صندوق رای تفتیش شده و این رقم، تفتیش 90 درصد کل آرا تشکیل می‌دهد.

نور افزود، تنها به روز دو شنبه‌ هفته‌جاری ۸۵۰ صندوق رای دهی در حضور ناظران ملی و بین‌المللی تفتیش شد و به گفته‌ی او، 493 صندوق ویژه نیز شامل آن است. نور تأکید کرد، تنها ۲ هزار و ۳۲۷ صندوق رای دهی که ۱۰ درصد کل آرا تشکیل می‌دهد، هنوز تفتیش نشده است.

در حال حاضر روند تفتیش آرا بدون حضور ناظران تیم اصلاحات و هم‌گرایی و تحول و تداوم پیش می‌رود. چندی پیش تیم اصلاحات و هم‌گرایی ادعا کرد، در روند تفتیش ‌آرا خواست‌های‌ مشروع شان در نظر گرفته نشده و به دنبال آن، آن‌ها این روند را ترک کردند. پس از آن ناظران تیم تحول و تداوم به درخواست سازمان ملل، روند تفتیش آرا را ترک کردند.

اما کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، این کمیسیون نتایج تمام فیصله‌هایش را طی مکتوب رسمی با هر دو ستاد انتخاباتی شریک می‌کند. از سویی هم، نورمحمد نور، سخن‌گوی این کمیسیون دیروز گفت، کمیسیون انتخابات برای رفع  تشویش و ابهامات در خصوص روند تفتیش و ابطال آرا، آماده پاسخ‌دهی در این خصوص به نامزدان است.

او افزود، در حال حاضر روند تفتیش آرا براساس میکانیزم‌های پذیرفته شده از سوی نامزدان دور دوم انتخابات، پیش می‌رود. سخن‌گوی کمیسیون انتخابات تأکید کرد، نتایج نهایی انتخابات تا چند روز دیگر اعلام خواهد شد و هر دو نامزد باید آن را بپذیرند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *