حامد کرزی در دیدار با نامزدان: به بحران انتخابات پایان دهید

اطلاعات روز: حامد کرزی، رییس جمهور کشور امروز در دیدار با اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله، دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، روی آخرین پیشرفت‌های روند انتخابات، گفت‌‌وگو کرد. او در این نشست، از نامزدان خواست، به بحران انتخابات به زودی پایان دهند تا به گفته‌ی او، مردم از انتظار و وضعیت نامعلوم، رهایی یابند.

دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرد، حامد کرزی در این دیدار به هر دو نامزد وعده داد که از هر گونه توافق شان برای حل تنش‌های انتخاباتی حمایت خواهد کرد. بر اساس این اعلامیه، حامد کرزی از تلاش‌ها و مذاکرات نامزدان برای پایان موفقانه‌ی روند انتخابات، حمایت کرده است.

در این دیدار معاونان ریاست جمهوری هم حضور داشته اند. این دیدار درحالی صورت گرفت که  تیم اصلاحات و هم‌گرایی به روز دوشنبه‌ی هفته روان هشدار داد، اگر کمیسیون انتخابات، تیم رقیب و سازمان ملل به خواست‌های مشروع و منطقی شان رسیدگی نکنند، آنان روند انتخابات را به روزسه شنبه (11 سنبله) برای همیشه ترک خواهد کرد.

اما تیم اصلاحات و هم‌گرایی دیروز این مهلت برای ساعاتی تمدید کرد و گفت، فرصت چند ساعته دیگر به دیپلماسی داده و تلاش‌های بین‌المللی برای حل اختلاف‌ها آغاز شده است. به دنبال این جنجال‌ها، معاون وزارت خارجه‌ی امریکا دیروز وارد کابل شد.  او قرار است در چندروز آینده با نامزدان، روی حل تنش‌های انتخاباتی گفت‌‌و‌گو کند.

از سویی دیگر، مجیب رحیمی از سخن‌گویان ستاد عبدالله عبدالله امروز به رسانه‌ها گفت، تیم رقیب طرح جدیدی را ارائه کرده و براساس آن، رییس اجرایی، می‌تواند رییس کابینه باشد. به گفته‌ی او، در بخش دیگر این طرح آمده، پست‌های کلیدی امنیتی به طور مساوی بین دو تیم انتخاباتی تقسیم شود.

در همین حال، عبدالعلی محمدی، از سخن‌گویان ستاد اشرف غنی احمدزی پیش‌نهاد طرح جدید به ستاد عبدالله را تائید کرده است. اما او می‌‌گوید، در این طرح صلاحیت‌های رییس اجرایی افزایش یافته، ولی چنین چیزی مطرح نیست که رییس اجرایی، رییس کابینه هم باشد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *