ارتش تلفات سنگین را بر طالبان در هلمند وارد کرد

اطلاعات روز: مقام‌های  امنیتی ولایت هلمند در جنوب کشور امروز در یک نشست خبری از پایان عملیات شش روزه علیه طالبان در این ولایت خبر دادند. سلطان‌محمود محمود، فرمانده سرحدی ولایت هلمند در این باره گفت، در این عملیات، دست‌کم 81 شورشی کشته و  35 مخفیگاه آن‌ها در تصرف نیروهای امنیتی کشور درآمده است.

محمود تأکید کرد، طالبان برای طولانی شدن جنگ، 35 مخفیگاه را در برخی از مناطق ولسوالی‌های شمالی هلمند ایجاد کرده بودند که با راه‌اندازی این عملیات،  همه‌ی این پاسگاه‌ها در تصرف نیروهای امنیتی در آمده است. او افزود، در این عملیات دست‌کم 10 عراده موتر، صدها میل سلاح،  چندین عراده موترسایکل و موتر مملو از مواد انفجاری نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

این عملیات از سوی اردو، پولیس سرحدی و محلی در بخشی‌های از مناطق شنگی گيلان، دورزی، وزيرآباد، صفا و بنادر ولسوالی‌های خانشین و گرمسیر ولایت هلمند راه‌اندزی شده بود. مقام‌های امنیتی هلمند درباره تلفات نیروهای امنیتی کشور گفته‌‌اند، در این عملیات دو پولیس سرحدی کشته شده و شش تن دیگر زخمی شده‌اند.

هلمند از ولایت‌های نا امن در جنوب کشور است که گروه طالبان در مرکز و برخی از ولسوالی‌های این ولایت فعالیت دارند. این گروه در تابستان سال روان در یک عملیات، ولسوالی سنگین این ولایت را تصرف کردند. پس از آن نیروهای امنیتی برای بازپس‌گیری سنگین، عملیات گسترده را راه‌اندازی کردند و در مدت چند روز، طالبان را از این ولسوالی بیرون راندند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *