60 تن از طالبان در ولایت بلخ کشته و زخمی شدند

اطلاعات روز: بر اثر درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولایت بلخ، بیش از 60 طالب تروریست کشته و زخمی شدند. عبدالرزاق قادرى، آمر امنيت فرماندهی پولیس بلخ گفت، نیروهای امنیتی کشور، سه روز پیش عملیاتی را علیه طالبان در کوه‌هاى البرز، چشمه‌گذر و قراول ولسوالى چمتال این ولایت آغاز کردند و دیروز این عملیات، موفقانه پایان یافت.

او افزود، در این عملیات ٦٠ مخالف مسلح دولت، کشته و زخمی شدند و در حال حاضر اجساد شمار زيادى از آنان در منطقه باقی مانده است. به گفته‌ی او، هنوز تعداد کشته‌ها و زخمی‌های این عملیات مشخص نیست. او گفت، این علمیات از سوی اردو، پوليس و امنيت ملى راه‌اندازی شده بود.

به گفته‌ی قادری، در این عملیات دو تن از نيروهاى امنيتى کشته و دو تن ديگر زخمی شدند: در این عملیات به افراد ملکی تلفاتی وارد نشده است. از سویی هم، شماری از باشندگان محل گفته‌اند، درگیری بین نیروهای امنیتی کشور و طالبان در دامنه‌هاى البرز صورت گرفته و از همين‌رو به مردم آسيب نرسيده است.

به باور آنان، مخالفان مسلح، برای نا امن کردن ولایت بلخ، از منطقه‌ی شيرم‌هاى مرکز ولايت سرپل به منطقه‌ی البرز آمده بودند که خوش‌بختانه نیروهای امنیتی کشور با آغاز علمیات گسترده، آنان را از محل فراری دادند. اما ذبيح‌الله مجاهد، سخن‌گوى طالبان به پژواک گفته، در این عملیات ١٤ تن از نيروهاى دولتى کشته و ١٨ تن ديگر زخمی شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *