شمار کشته و زخمی‌های انفجار غزنی به 214 تن افزایش یافت

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت غزنی می‌گویند، شمار کشته و زخمی‌های حمله گروهی طالبان به اداره‌ امنیت ملی و چندین ریاست دیگر  این ولایت، به بیش از 214 تن افزایش یافته است.  پیش از این مقام‌های امنیتی ولایت غزنی گفته بودند، در انفجار روز پنجشنبه(13 سنبله) در این ولایت 8 تن کشته و 194 تن دیگر زخمی شده‌اند.

 اما حمیده گلستانی، عضو شورای ولایتی غزنی دیروز به بخدی گفت، در این رویداد 14 تن کشته و 200 تن دیگر زخمی شده‌اند. به گفته‌ی او، در این رویداد، 6 کارمند اداره امنیت ملی، چهار کودک مرکز تربیه‌ اطفال (دارالتادیب) و چهار غیر نظامی کشته شده‌اند.

او هم‌چنان افزود، از مجموع 200 زخمی‌های این رویداد، ۴۰ تن شامل مامور اداره امنیتی، پولیس و بقیه آن غیرنظامیان اند.  گلستانی گفت، وضعیت صحی برخی از زخمی‌ها این رویداد وخیم است و احتمال افزایش قربانیان وجود دارد. به گفته‌ی خانم گلستانی، مرکز تربیه اطفال در نزدیک اداره امنیت ملی قرار دارد و کودکان که کشته و زخمی شده‌اند، هنگام انفجار خواب بودند.

او در این مورد از مقام‌های دولتی غزنی انتقاد کرد و گفت، ناهم‌آهنگی میان ارگان‌های دولتی و وجود افراد غیرمسلکی در صفوف نیروهای امنیتی باعث بروز رویدادهای خونین در غزنی شده است.

به روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته، ۱۹ مهاجم، نخست دو موتر بمب‌گذاری شده را در نزدیک اداره امنیت ملی ولایت غزنی منفجر کردند و پس از آن، به هوتل موسوم به «السعودی» جابجا شدند و به طرف این اداره آتش گشودند.

نیروهای امنیتی پس از دو ساعت درگیری، همه‌ی این مهاجمان را از پا درآوردند. این رویداد، گسترده ترین حمله‌ی طالبان، در سال‌های اخیر در غزنی خوانده شده است. در این حمله برخی از آثار باستانی در غزنی نیز تخریب شده است. شفیق‌ننگ ساپی، سخن‌گوی والی غزنی می‌‌‌گوید، ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت، در نزدیکی محل رویداد قرار دارد و بر اثر انفجار، بخشی  از این ریاست تخریب و نیز چندین قلم آثار تاریخی با ارزش آن از بین رفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *