تیم‌های انتخاباتی: به جز یک مورد، روی تمام اختلاف‌ها به توافق رسیدیم

اطلاعات روز: ستادهای انتخاباتی هر دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان اعلام کردند، برای تشکیل حکومت وحدت ملی، «فقط یک مورد اختلاف» باقی مانده، و در روزهای آینده روی این مورد نیز، توافق خواهد شد. طاهر زهير، عضو تیم تحول و تداوم گفت، کار کميته هشت نفرى برای حل اختلاف‌ها روی تشکیل حکومت وحدت ملی، شب پنج‌شنبه (13 سنبله) با موفقیت‌های خوبی پايان یافت.

او افزود،‌ در این کمیته، فقط در این مورد توافق نشد که رییس اجرایی، رییس کابینه هم باشد: این مورد اختلافی به هر نامزد محول شد و قرار است آنان در روزهای آینده، روی آن بحث و گفت‌و‌گو کنند. زهیر به پژواک گفته، قانون اساسی کشور اجازه نمی‌دهد که رییس اجرایی، رییس کابینه هم باشد.

اما او افزود، به زودترين فرصت در این خصوص توافق خواهد شد و پس از آن، ستادهای انتخاباتی اعلاميه‌ی مشترک «توافق کلى» را منتشر می‌کند.  درهمین حال، محمد ناطقى، عضو دسته‌ی انتخاباتى اصلاحات و هم‌گرايى نیز می‌گوید، مذاکرات کميته‌‌ی متشکل از دو تیم، برای حل اختلاف‌ها، با موفقیت‌هایی خوبی پايان يافته است.

او نیز تأکید کرد، اعضای این کمیته، فقط در یک مورد به توافق نرسیده و آن را به نامزدان محول کرده است. او ابراز امیدواری کرد که نامزدان روی یک مورد اختلاف باقی مانده، به زودی به توافق برسند، تا به گفته‌ی او، دو تیم انتخاباتی موافقت‌نامه‌ی ساختار حکومت وحدت ملى را به امضا برسانند.

جنجال‌های انتخاباتی از شش ماه به این سو ادامه دارد. این جنجال‌ها، مشکلات جدی را در عرصه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی در کشور به وجود آورده است. شهروندان کشور انتظار دارند، نامزدان هر چه زودتر به توافق نهایی دست یابند و رییس جمهور جدید  به کارش، آغاز کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *