خواست وزیر خارجه آلمان از نامزدان برای حل بحران انتخابات

اطلاعات روز: فرانک والتر شتاینمایر، وزیر خارجه‌ی آلمان روز گذشته در یک سفر غیر منتظره، وارد پایگاه نظامی اردوی آلمان در ولایت مزار شریف شد. او پس از چاشت دیروز با رییس جمهور کرزی نیز دیدار کرد. به گزارش «دویچه وله» وزیر خارجه‌ی آلمان، با دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان نیز دیدار داشته است.

بر اساس گزارش‌ها، آقای شتاینمایر، در این سفر با نامزدان، حامد کرزی و یان کوبیش، نماینده ویژه‌ی سازمان ملل برای افغانستان روی حل جنجال‌های انتخاباتی دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

او قبل از این سفر از نامزان ریاست جمهوری کشور خواسته بود، به جنجال‌های انتخاباتی هر چه زودتر پایان دهند و در غیر آن، حمایت جامعه‌ی جهانی از افغانستان با خطر جدی مواجه خواهد شد. شتاینمایر روی تشکیل حکومت وحدت ملی در کشور تأکید کرد و گفت، نامزدان دور دوم انتخابات افغانستان، باید زمینه نخستین انتقال دموکراتیک قدرت را در تاریخ این کشور، فراهم کند.

از سویی هم، شتایمنایر تأکید کرده، عبدالله و اشرف غنی به قانون اساسی کشورشان احترام کند و نیز نتایج برآمده از تفتیش آرا را بپذیرند. او می‌گوید، افغانستان در حال حاضر در یک مرحله‌ی بسیار حساسی قرار دارد و نامزدان بیش از این، جنجال‌های انتخاباتی را به درازا نکشند.

این درحالی است که نامزدان هنوز در روند انتخابات به تفاهم نرسیده و با گذشته شش ماه، تا کنون مشخص نیست که رییس جمهور جدید کشور چه کسی خواهد شد. در حال حاضر روند تفتیش آرا پایان یافته و روند ابطال آرا نیز جریان دارد. نورمحمد نور، سخن‌گوی کمیسیون انتخابات دو روز پیش گفت، نتایج نهایی انتخابات تا چند روز دیگر اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *