حامد کرزی: با تشکیل حکومت وحدت ملی، نیازی به اپوزیسیون نیست

اطلاعات روز: حامد کرزی، رییس جمهور کشور روز گذشته اعلام کرد، با تشکیل حکومت وحدت ملی، نیازی به اپوزیسیون نیست. او افزود: «نامزدان، حکومت وحدت ملی را تشکیل دهند، یکی رییس جمهور  و دیگر رییس اجرایی شود، ما همه به آنان هستیم و با ایشان هم‌کاری می‌کنیم. افغانستان قطعاً به حزب مخالف یا اپوزیسیون نیاز ندارد».

رییس جمهور کرزی این اظهارات را دیروز در دیدار با شماری از زنان در ارگ ریاست جمهوری بیان کرد. کرزی در این دیدار از جنجال‌های انتخاباتی ابراز نگرانی کرد و گفت، امیدوارم نتایج نهایی انتخابات هر چه زودتر اعلام شود، تا رییس جمهور جدید بیاید و به کارش آغاز کند.

او اذعان کرد، در دیدار اخیر خود با عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی گفته: «هر توافقی که با یکدیگر کردید، تشویش نکنید، آن را تطبیق کنید، بخاطری‌که حالت کنونی کشور از توافق تان بسیار وخیم تر است».  حامد کرزی افزود، به هر توافق نامزدان احترام می‌‌گذارد و از آنان خواسته که با تشکیل حکومت مشترک، کشور را از «سردرگمی» نجات دهند.

حامد کرزی هفته گذشته با عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی دیدار و گفت‌وگو کرد. رییس جمهور کرزی افزود، به دوستی هردو نامزد احترام می‌گذارد و آروز دارد، این دوستی باعث تشکیل یک حکومت قوی شود. از سویی هم او گفت، با تشکیل دولت وحدت ملی راه پیشرفت در کشور فراهم خواهد شد.

این درحالی است که جنجال‌های انتخاباتی وارد مرحله‌ی تازه شده است. تیم اصلاحات و هم‌‌گرایی دیروز اعلام کرد، اختلاف اصلی روی صلاحیت‌های پست اجرایی نیست و تیم رقیب در تلاش تشکیل حکومت ائتلافی است. اما تیم تحول و تداوم  گفته، اکنون تنها یک مورد اختلاف بین دو تیم انتخاباتی که به صلاحیت‌های پست اجرایی بر می‌گردد، باقی مانده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *