حامد کرزی: عاملان تجاوز گروهی پغمان علنی اعدام می‎شوند

اطلاعات روز: حامد کرزی، رییس جمهوری کشور روز گذشته در دیدار با شماری از زنان در ارگ گفت، عاملان تجاوز گروهی پغمان اعدام خواهند شد. دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرد، حامد کرزی در این دیدار افزود، با صدور حکم دادگاه، عاملان جنایت پغمان به زودی در محضر عام اعدام خواهند شد.

حامد کرزی می‌گوید، همواره با مجازات اعدام در کشور مخالف بوده، اما در خصوص حادثه پغمان، شخصاً خواستار اعدام عاملان آن شده است. شب جمعه (31 اسد) گروهی از مردان مسلح با یونفررم پولیس، راه شماری از اشتراک کنندگان عروسی در پغمان را گرفتند و پس از دزدی زیورات و پول نقد آنان، بر چهار زن تجاوز جنسی کردند.

یکی از قربانیان این رویداد دختر هجده ساله است که دست‌کم 10 بار مورد تجاوز جنسی گروهی قرار گرفته است. این رویداد در جریان سال‌های گذشته در کابل و حتا در سطح کشور بی‌پیشنه بوده است. پولیس کابل در حاضر حاضر هفت عامل این جنایت را بازداشت کرده و گفته، تلاش‌ها برای بازداشت سه تن دیگر آنان همچنان جریان دارد.

در جریان چند روز گذشته، شهروندان، دانشجویان و فعالان مدنی در کابل و شماری از ولایت‌های کشور با راه‌اندازی تظاهرات گسترده، خواستار اعدام عاملان این رویداد شدند. قرار است امروز (یک‌شنبه، 16 سنبله) نیز در پیوند به این رویداد، شماری از فعالان مدنی، دانشجویان و باشندگان کشور در برابر دادگاه عالی در کابل، دست به تظاهرات بزنند.

با این حال، بصیر عزیزی، سخن‌گوی دادستانی کل کشور روز گذشته در یک نشست خبری در کابل گفت، این دادستانی برای هفت عامل جنایت پغمان، مجازات اعدام درخواست کرده و پرونده‌ی آنان روز گذشته (شنبه، 15 سنبله) به دادگاه عالی کشور ارسال شده است.

او افزود، اتهام‌های وارده علیه عاملان این رویداد، شامل استفاده غیر قانونی از سلاح، سوء استفاده از لباس پولیس، دزدی و تجاوز جنسی بر زنان اند. عزیزی گفت، چهار تن از عاملان این رویداد، در گذشته هم مرتکب جرم شده و هر کدام از  هفت تا ده سال زندانی بوده‌اند که پس از پایان دوره زندان خود، آزاده شده اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *