اوژن: کار بیش از 50 پروژه‌ی بزرگ سرک‌سازی متوقف شده است

اطلاعات روز‌‌: نجیب‌الله اوژن، وزیر فواید عامه‌‌ می‌گوید، جنجال‌های انتخاباتی بر کار ساخت پروژه‌‌های سرک‌سازی در کشور، تأثیر منفی گذاشته است. به گفته‌ی وی، در حال حاضر کار ساخت 50 پروژه بزرگ‌ سرک‌سازی در کشور به دلیل عدم پرداخت هزینه‌های این پروژه‌ها ازسوی دونرها، متوقف شده است.

به گفته‌ی او، بر اثر توقف این پروژه‌ها، بیش از 2 هزار تن از کار بازمانده‌‌اند. اوژن این اظهارات را روز گذشته در نشست استجوابیه مجلس نمایندگان بیان کرد. شماری از اعضای این مجلس، وزیر فواید عامه را متهم به «سهل انگاری» در اجرا و پیش‌برد پروژه‌ها کردند. آن‌ها گفتند، وزیر فواید عامه، اقدام‌های جدی را برای تکمیل و ساخت سرک حلقوی کشور روی دست نگرفته است.

اما اوژن در این خصوص گفت، کار ساخت سرک حلقوی را دو شرکت‌ امریکایی و ترکی قرارداد کرده بودند، ولی آنان توانایی تخنیکی لازم برای ساخت این سرک را نداشتند؛ این دو شرکت از سوی حکومت ممنوع‌الخروج اعلام شد که متأسفانه شرکت امریکایی، از راه بگرام موفق به فرار شده است.

اوژن تأکید کرد، شرکت امریکایی ۱۰۷ میلیون دالر پول پیش پرداخت پروژه‌ی یاد شده را نیز با خود برده و اکنون 10 میلیون دالر از دولت خسارت طلب دارد. او افزود: «۱۰۶ میلیون دالر شرکت امریکایی به طور ضمانت نزد دولت است؛ ولی اگر ما 10 میلیون دالر خسارت ادعای این شرکت را قبول می کردیم؛ پول ضمانت‌اش بر وقت می‌داشت».

اوژن گفت، دو شرکت امریکایی و ترکی ۲۳۳ کیلومترجاده حلقوی را از منطقه قیسار تا لامان ولایت بادغیس دوسال پیش قرارداد کرده بودند، اما تا هنوز هیچ کاری انجام نداده اند. وزیر فواید عامه‌ی کشور تأکید کرد، در حال حاضر یک هیأت ۶ نفری متشکل از وزیران، روی حل این مشکل کار می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *