کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی: در مورد آرای 94 محل فیصله شد

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی در هفتمین نشست علنی خود، در مورد آرای 94 محل باطل شده، فیصله‌ی خود را اعلام کردند.

 نادر محسنی، سخن‌گوی این کمیسیون روز گذشته در این نشست گفت، پس از بررسی شکایت‌ها، آرای یک محل در ولایت ننگرهار به طور کامل با اعتبار خوانده شد و به آرای 5 محل دیگر، به طور قسمی اعتبار داده شد. محسنی گفت، آرای این محل‌ها مربوط ولایت‌های کابل، خوست، کنر و پکتیکا است.

پیش از این، تیم تحول و تداوم 21  شکایت را در مورد آرای این محلات ثبت کرده بود. با این حال، سیدحبیب هاشمی، نماینده تیم انتخاباتی تحول و تداوم گفت، فیصله‌ی کمیسیون را در مورد باطل کردن آرای باقی مانده، نخواهند پذیرفت. او افزود، براساس تیک مارک مشابه 94 برگه رای، تمام آرا باطل شده است.

اما تیم اصلاحات و هم‌گرایی هنوز هیچ شکایتی را در خصوص تفتیش و ابطال آرا در کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی ثبت نکرده است. این تیم می‌گوید که به خواست‌های آنان در خصوص تفتیش و ابطال آرا رسیدگی نشده و نتایج نهایی انتخابات را نمی‌پذیرد.

اما مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات روزگذشته بار دیگر اعلام کردند، روند تفتیش و ابطال آرا در حضور ناظران ملی و بین‌المللی، براساس معیارهای بین‌المللی پیش رفته است. آنان گفتند، نتایج نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را تا چند روز دیگر اعلام خواهند کرد و باید نامزدان، آن را بپذیرند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *