هیأت حقیقت‌یاب برای بررسی حفر خندق در امتداد خط دیورند توظیف شد

اطلاعات روز، حامد کرزی، رییس جمهور کشور، برای بررسی حفریات خندق اخیر پاکستان در امتداد خط فرضی دیورند، هیأت حقیقت‌یاب را توظیف کرد. درخبرنامه‌ی ارسالی اداره‌ی امور به روزنامه‌ی اطلاعات روز، آمده است، طبق اطلاعات واصله، نظامیان پاکستان در امتداد خط فرضی دیورند، به حفر خندق اقدام کرده‌اند.

براساس این خبرنامه، حامد کرزی، به خاطر ارزیابی و بررسی این موضوع، هیأتی را تحت ریاست معین وزارت امور داخله‌ی کشور و به عضویت معینان وزارت‌های امور خارجه، دفاع ملی و سرحدات، اقوام و قبایل با تیم‌های تخنیکی مربوطه‌شان، توظیف کرده است.

در این خبرنامه آمده، هیأت تعیین شده، با توجه به اسناد و شواهد تاریخی و موثق، موقعیت این حفریات را مورد مطالعه قرار خواهند داد و بعد از آن،‌ نظریات مشترک و تفاهم‌شده‌شان را در مدت ده روز به ریاست جمهوری گزارش می‌دهند.

دو روز پیش رسانه‌ها گزارش دادند، پاکستان در مناطق سرحدی ایالت بلوچستان با افغانستان، کار حفر خندقی را به طول 480 کیلومتر آغاز کرده است.

مقام‌های پاکستان گفته‌اند، این حفر بخاطر تأمین امینت مرزها و جلوگیری از ورود شورشیان از افغانستان به پاکستان، به ارزش 260 میلیون کلدار صورت می‌گیرد. در حال حاضر در منطقه سرحدی قلعه یوسف میان افغانستان و پاکستان، قسمتی از این خندق حفر شده که 2.5 متر عمق و سه متر عرض دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *