حکومت و آیساف برای حفاظت از تأسیسات نظامی کشور، تفاهم‌نامه امضا کردند

اطلاعات روز: شورای امنیت ملی کشور و آیساف، برای حفاظت از تأسیسات نظامی کشور تفاهم‌نامه امضا کردند. در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده، این تفاهم‌نامه روزگذشته (شنبه، 22 سنبله) میان رنگین دادفر اسپنتا، مشاور امنیت ملی و جان کمپیبل، فرمانده‌ی آسیاف در کشور به امضا رسیده است.

براساس خبرنامه، «قرار است نیروی محافظ تأسیسات وزارت دفاع ملی کشور به کمیته ۵۰۳۰ نفر خارج از سقف تشکیلات اردوی ملی، به منظور حفاظت از تأسیسات که از نیروهای خارجی به جانب حکومت تسلیم داده شده یا تا پایان سال جاری تسلیم داده می‌شود،» ایجاد شود.

در خبرنامه آمده است، در نظر است تا نیروهای امریکای در افغانستان، مصارف و معاش‌های محافظان تأسیسات را برای مدت یک‌سال به مبلغ نزدیک به ۱۴ میلیون دالر امریکایی بپردازند. پرداخت این مبلغ برای یک‌سال دیگر نیز قابل تمدید است.

در همین حال، سپنتا از این کمک امریکا ابراز خرسندی کرده است. او گفته، به احتمال زیاد، این کمک برای دو سال ادامه خواهد یافت و وزارت دفاع ملی از این پول برای تعلیم و تجهیز ۵۰۳۰ تن استفاده خواهد کرد. گفتنی است، بسم الله محمدی، وزیر دفاع ملی کشور هنگام امضای این تفاهم‌نامه حضور داشته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *