تهدید سازمان ملل از کاهش کمک‌هایش به افغانستان

اطلاعات روز: دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل هشدر داد؛ درصورتی که کارمندانش در افغانستان بخاطر تنش‌های انتخاباتی مورد آزار و اذیت قرار گیرند،  این سازمان کمک‌هایش را  به افغانستان کاهش خواهد داد و  یا هم قطع خواهد کرد.

 نظیف‌الله سالارزی، یکی از سخن‌گویان دفتر نمایندگی این سازمان در کابل، روزگذشته گفت، آنان تهدیدها و حملات لفظی علیه کارمندان شان را نمی‌پذیرند. او هشدار داد، تهدید علیه سازمان ملل متحد، تهدید به جامعه جهانی است و این روند، نباید دیگر تکرار شود.

 این اظهارات درحظالی مطرح می‌شود که به روز جمعه‌ی هفته‌ی گذشته (21، سنبله) صدها هوادار تیم اصلاحات و هم‌گرایی به رهبری عبدالله عبدالله در مقابل دفتر سازمان ملل در کابل تظاهرات کردند و خواستار شفافیت روند انتخابات شدند.

آنان بر ضد سازمان ملل و امریکا، شعارهایی را نیز سر دادند و اعلام کردند، نهادهای خارجی در جدا سازی آرای پاک از ناپاک در روند تفتیش آرا، اقدام‌های جدی را روی دست نگرفته است. در همین حال، یونما روزگذشته در صفحه‌ی تویترش نوشت، تهدید و حمله‌های مستقیم  لفظی بر سازمان ملل متحد، قابل قبول نیست.

در این نوشته آمده، اگر چنین بدرفتاری در آینده ادامه یابد، سازمان ملل متحد فعالیت‌های خود در افغانستان را محدود و نیز کمک‌های خود به افغانستان را کاهش خواهد داد. این درحالی است که جنجال‌های انتخاباتی هم‌چنان ادامه دارد و ستاد انتخاباتی عبدالله هشدار داده، اگر به خواست‌های‌شان رسیدگی نشود، نتایج انتخابات را نمی‌پذیرد و حکومت خود را تشکیل می‌دهد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *