وزارت داخله: نیروهای امنیتی با «آی.اس.آی» مستقیماً در حالت جنگ قرار دارند

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت امور داخله‌ی کشور بار دیگر پاکستان را حامی اصلی شورشیان خوانده تأکید کرد، در حال حاضر نیروهای امنیتی با اداره‌ی استخبارات پاکستان(آی.اس.آی) مستقیماً در جنگ قراردارند. به گفته‌ی آنان، استخبارات پاکستان حلقاتی مشخص را برای تبلیغ به منظور تضعیف نیروهای امنیتی کشور، حمایت می‌کند.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی کشور روز گذشته در افتتاح سیمیناری زیر عنوان «نقش مشوره و هم‌کاری مردم در جهت تأمین امنیت» گفت: «تمام شبکه‌هاى تروريستى در داخل خاک پاکستان اند و در همان‌جا تمويل، تجهيز و آموزش می‌‌بينند؛ سپس برای انجام عملیات تروریستی به کشور فرستاده می‌شوند».

او ضمن اشاره به این‌که پاکستان نمی‌خواهد در افغانستان، صلح و امنیت برقرار شود، افزود، پاکستان حتا در سال 2001 از جامعه جهانى خواسته بود، از ایجاد نهادهای امنیتی و دفاعی در افغانستان جلوگیری کند. صدیقی اطمینان داد، نیروهای امنیتی کشور، توانایی دفع کارهای تخریبی پاکستان و حامیان آنان را دارند.

با این وجود او از مردم خواست، برای آوردن صلح و ثبات دایمی در کشور، با نیروهای امنیتی به ویژه پولیس ملی هم‌کاری لازم را انجام دهند. صدیقی تأکید کرد، در نتيجه هم‌کارى و تماس‌هاى مردم با پوليس در يک سال گذشته، بیش از شش هزار ماين جاسازى شده، خنثا شده و این مسئله، تلفات افراد ملکی و نظامی را کاهش داده است.

از سویی هم، همايون عينى، رييس پوليس مردمى وزارت داخله‌ی کشور گفت، بدون هم‌کارى مردم امنیت خوب در کشور برقرار نخواهد شد. او افزود، وزارت داخله در یک اقدام ویژه، تيم‌هاى سيار تبليغاتى را درتمام ولايت‌‌های کشور ایجاد خواهد کرد که اعضای این تيم‌ها، در بين مردم می‌روند و به مشوره آنان، برای حل مشکلات امنیتی تلاش خواهند کرد.

تعداد پوليس ملى، در حال حاضر به حدود ١٦٠ هزار تن به شمول سه هزار زن می‌رسد. در همین حال، جميله بياض، آمرحوزه اول امنيتى شهر کابل روی افزایش پولیس زن در کشور تأکید کرد. او افزود، برای آوردن صلح و ثبات دایمی در کشور به افزایش پولیس زن ضرورت است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *