تیم‌های انتخاباتی: نامزدان به توافق نهایی نزدیک شده است

اطلاعات روز: مسوولان هر دو ستاد انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری کشور، روزگذشته اعلام کردند، گفت‌وگوهای آن‌ها برای تشکیل حکومت وحدت ملی ادامه دارند و تا کنون این گفت و گوها نتایج خوبی  نیز در پی داشته است.  آنان گفته‌اند، هنوز موارد اختلافی برای تشکیل حکومت وحدت ملی به طور کلی حل نشده، ولی دو طرف درصدد حل آن استند.

فضل‌الرحمان اوریا، عضو ستاد انتخاباتی عبدالله گفت، نامزدان در حال حاضر مشغول گفت‌وگوی رو در رو اند و تلاش دارند، تا روی موارد اختلافی در تشکیل حکومت وحدت ملی، به توافق نهایی برسند. او افزود، در حال حاضر برخی از مشکلات حل شده، اما اختلاف روی سه مورد هنوز وجود دارد.

او در این مورد جزئیات نداد، اما افزود، پس از رفع اختلاف‌ها، تیم‌های انتخاباتی اعلامیه‌ی مشترک صادر می‌کند. با این حال، فیض‌الله ذکی، سخن‌گوی تیم تحول و تداوم به بی‌بی‌سی گفت، پس از هر دیدار پیشرفت‌هایی به میان آمده و طرح‌هایی دو تیم به تبادل نظر گذاشته شده و بعد از هر نشست، آرای دو تیم برای تشکیل دولت وحدت ملی نزدیک شده است.

ذکی افزود، ممکن نامزدان در روزهای نزدیک به توافق نهایی برسند. جنجال اصلی نامزدان در تشکیل حکومت وحدت ملی، روی پست اجرایی است. تیم اصلاحات و هم‌گرایی به رهبری عبدالله می‌گوید، رییس پست اجرایی، رییس کابینه هم باشد، اما تیم تحول و تداوم آن را خلاف قانون اساسی کشور عنوان کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *