ایمل فیضی: نظامیان پاکستان، به نام طالبان پنجابی وارد کشور می‌شوند

اطلاعات روز:‌ به دنبال نشر گزراش‌هایی مبنی بر آغاز حملات طالبان پنجابی در کشور، ایمل فیضی سخن‌گوی ریاست جمهوری روزگذشته اعلام کرد، استخبارات پاکستان به نام طالبان پنجابی، نظامیان‌اش را برای افزایش نا امنی، حملات تروریستی و خراب‌کاری به افغانستان، می‌فرستد.

او گفت، استخبارات پاکستان درگذشته از طالبان علیه افغانستان استفاده کرده و حال برای نا امنی و بی‌ثباتی در کشور، روش‌های دیگری را در پیش می‌گیرد. اما او اطیمنان داد، نیروهای امنیتی مانند گذشته، همه‌ی برنامه‌‌های دشمنان افغانستان را نابود و نیز با تمام توان، از خاک و مردم شان دفاع خواهند کرد.

فیضی افزود، پاکستان برای گروه‌های تروریستی در خاکش، مرکزهای آموزشی ایجاد کرده و آنان را پس از آموزش، برای نا امنی و خرا‌ب‌کاری در کشور می‌فرستد.  در همین حال، شورای امنیت ملی کشور روزگذشته در نشست نوبتی خود بار دیگر از حکومت پاکستان خواست که از تروریستان حمایت نکند.

این شورا گفت، افغانستان و پاکستان بدون تفکیک تروریستان، علیه آنان به طور مشترک مبارزه کنند: «پاکستان به دعوت افغانستان برای اجتناب از استفاده از تروریزم پاسخ عملی و مثبت داده و بیش‌تر در راه تقویت ثبات و امنیت در دو کشور هم‌کاری کنند».

از سویی هم، شورای امنیت ملی در مورد طالبان پنجابی گفت، اعلام موضع تازه‌ی طالبان پنجابی، کدام روی‌کرد جدیدی را در سیاست این گروه و دستگاه استخباراتی پاکستان افاده نمی‌کند. براساس گفته‌های این شورا، افغانستان از چندین سال بدین‌سو در معرض حمله‌ی تروریستان قرار دارد که توسط استخبارات پاکستان آموزش دیده، تجهیز و تمویل می‌شوند.

در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده، نیروهای امنیتی در حملات اخیر خود در برخی از مناطق کشور، تعداد زیادی از تروریست‌های پاکستانی را کشته و بازداشت کرده‌اند. براساس خبرنامه، اعلام موضع اخیر طالبان پنجابی، مبنی بر گسترش جنگ در کشور در واقع اعلام مداخله‌ی آشکار حکومت پاکستان در امور داخلی افغانستان است.

در خبرنامه آمده است، شورای امنیت ملی کشور، این اعلام موضع طالبان پنجابی را با دقت بیش‌تر تعقیب نموده و یک‌بار دیگر اعلام می‌دارد که استفاده از تروریزم به مثابه ابزار مداخله و تخریب، به سود هیچ کشوری نیست. حکومت همواره اعلام کرده، لانه‌های تروریزیم در پاکستان است و آن کشور، از تروریستان برای منافع سیاسی خود استفاده می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *