وزارت خارجه کاردار سفارت پاکستان در کابل را احضار کرد

اطلاعات روز: وزارت امور خارجه‌ی کشور، سید معضم شاه، کاردار سفارت پاکستان در کابل را در پیوند به اعلام موضع اخیر طالبان پنجابی احضار کرد. کاردار به مأموری سیاسی که در غیاب سفیر، موقتاً نمایندگی دولت خود را نزد دولت دیگری عهده‌دار شود، اطلاق می‌شود.

درخبرنامه‌ی ارسالی وزارت خارجه‌ی کشور به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، شام روز یک‌شنبه (23، سنبله) سید معظم شاه، کاردار سفارت پاکستان مقیم کابل را به مقر این وزارت احضار و اعتراضات شدید حکومت در مورد اعلام موضع جنگ طالبان پنجابی در این سوی خط دیورند را با او در میان گذشته است.

عبدالصمد صمد، رییس اول سیاسی وزارت  خارجه‌ی کشور اعلامیه‌های اخیر طالبان پنجابی را محکوم کرد و گفت: «اظهارات و تحرکات اخیر طالبان پنجابی، دسیسه آشکار بر خلاف امنیت و ثبات افغانستان بوده و چنین اظهارات و عمل‌کردها خلاف موازین و حقوق بین‌المللی و در تناقض با اصول همسایگی نیک است».

او می‌گوید، افغانستان از سال‌ها بدین‌سو در معرض حملات نیروهای تروریستی قرار داشته و این نیروها توسط دستگاه‌های استخباراتی پاکستان تربیه، تجهیز و تمویل می‌شود. صمد تأکید کرد، در حملات اخیر نیروهای امنیتی افغانستان در شماری از مناطق این کشور، تعدادی زیادی از تروریست‌های پاکستانی کشته و بازداشت شده اند.

او اعلام موضع طالبان پنجابی بر گسترش جنگ در افغانستان را دوام مداخله‌ی خطرناک دستگاه‌های استخباراتی پاکستان در امور داخلی کشور عنوان کرد و گفت، این حرکات به معنای افزایش کشتار مردم بی‌گناه در افغانستان است. صمد گفت که استفاده از تروریزم  به نفع هیچ کشور نیست و افغانستان و پاکستان در برابر آنان باید مشترکاً مبارزه کنند.

از سویی هم، کاردار سفارت پاکستان در کابل گفت، نگرانی‌ها‌ و خواست‌های دولت افغانستان را با مقام‌های کشورش در میان خواهد گذاشت.

چند روز پیش طالبان پنجابی اعلام کرد، از این پس عملیات‌ خود را در پاکستان متوقف و در مناطق افغانستان گسترش خواهند داد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *