دفتر کریم خلیلی: جعلی بودن صدای منسوب به خلیلی ثابت شد

اطلاعات روز: دفتر کریم خلیلی، معاون دوم ریاست جمهوری کشور، روزگذشته در نشست خبری در کابل اعلام کرد، سه نهاد معتبر بین‌المللی، جعلی بودن صدای منسوب به خلیلی را تأیید کرده‌ است.

اسدالله سعادتی، عضو مجلس نمایندگان و از اعضای حزب کریم خلیلی در این نشست گفت، تیم اصلاحات و هم‌‌گرایی صدای جعلی را منسوب به خلیلی نشر کرده بود. او با اشاره به این‌‌که تیم عبدالله این صدای جعلی را به هدف سیاسی به نشر رسانده بود، گفت: «صدا توسط فن‌آوری‌های مدرن جعل می‌شود و فن‌آوری‌هایی هم است، تا جعل بودن آن را ثابت کنند. ما پس از نشر صدای منسوب به کریم خلیلی، به نهادهای معتبر بین‌المللی مراجعه و این مسئاله را جدی پی‌گیری کردیم که بلاخره جعلی بودن آن ثابت شد».

تیم اصلاحات و هم‌گرایی چندی پیش صدایی را منسوب به خلیلی نشر کرد و ادعا نمود، معاون دوم ریاست جمهوری در جمع از هوادارانش گفته، از هر ابرازی برای پیروزی اشرف غنی احمدزی استفاده می‌کند. نشر این نوار جنجال‌آفرین‌ شد و به دنبال آن، دفتر کریم خلیلی گفت، در این مورد علیه تیم اصلاحات و هم‌گرایی شکایت خواهد کرد.

با این حال سعادتی روز گذشته گفت، دفتر معاونیت دوم ریاست جمهوری، از زمانی نشر صدای جعلی منسوب به خلیلی، به مراجع قضایی و حقوقی،‌ کمیسیون شکایت‌ها و سازمان ملل شکایت کرده است. او از نهادهای عدلی و قضایی کشور خواست، این مسئله را به گونه‌ی جدی پیگری کنند.

از سویی هم، او افزود، نهادی‌های که صدای منسوب به خلیلی را جعلی ثابت کرده‌اند، حاضر به دفاع از ادعاهای‌شان استند. در نشست خبری روزگذشته، صدایی  یکی از کارشناسان این نهادها، نشر شد. در این صدا او گفت، صدای منسوب به کریم خلیلی، در یک فضایی شبیه استدیو ثبت شده و با صدای اصلی او مشابهت ندارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *