حمله انتحاری بر کاروان نیروهای ناتو در کابل چندین کشته بر جا گذاشت

اطلاعات روز: بر اثر یک حمله انتحاری بر کاروان نیروهای ناتو در کابل، چندین تن کشته و زخمی شدند. منابع ناتو با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرد، در این رویداد سه سرباز خارجی کشته شده‌اند. این حمله روزگذشته (سه‌شنبه، 25 سنبله) در مقابل ساختمان دادگاه عالی کابل رخ داد که در اثر آن، دو موتر نیروهای ناتو نیز تخریب شدند.

در همین حال، وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید، ساعت ۸:۱۰ صبح روزگذشته، یک حمله کننده‌ی انتحاری با استفاده از یک عراده موتر نوع کرولا، کاروان نیروهای خارجی را در مسیر جاده عمومی میدان هوایی در نزدیکی دادگاه عالی در مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل هدف قرار داده است.

در خبرنامه‌ی ارسالی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، در این رویداد 13 فرد ملکی زخمی  و 17 عرداه موتر افراد ملکی نیز تخریب شده است. وزارت امور داخله‌ی کشور  این حمله را کار دشمنان مردم افغانستان خوانده و گفته است، آنان نمی‌خواهند، شهروندان در فضای امن و آرام زندگی کنند.

از سویی هم، برخی از رسانه‌ها این حمله را نسبتاً شدید توصیف کرده و گزارش داده‌اند، اجزایی بدن شماری از کشته‌شدگان، در محل رویداد دیده شده است. گروه طالبان مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته و گفته، در این حمله دو موتر نیروهای ناتو را از بین برده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *