نتایج نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

 اشرف غنی رییس جمهور

عبدالله رییس اجرایی

اطلاعات روز: احمد یوسف نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات نتایج نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را بدون جزئیات اعلام کرد. او روزگذشته در یک نشست خبری در کابل گفت، اشرف غنی احمدزی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت آینده است. رییس کمیسیون انتخابات مشخص نکرد، اشرف غنی و عبدالله در این انتخابات هر کدام چند چند درصد آرا را از آن خود کرده اند.

او در این مورد پرسش‌های خبرنگاران را نیز بی‌جواب گذاشت، ولی گفت، آمار نتایج انتخابات در اختیار تیم‌های هر دو نامزد قرار داده شده است. نورستانی در بخشی دیگر از سخنان خود مشکلات امنیتی، بی‎ثباتی سیاسی، نبود فهرست رای‌دهندگان و شناسنامه‌های الکترونیک را از چالش‌های عمده انتخابات خواند.

او افزود، به همین دلیل دور دوم انتخابات تقلب صورت گرفته و این مسئله، مشکلات زیادی را برای شهروندان کشور نیز به وجود آورده است. نورستانی جداسازی آرای پاک از ناپاک را کار دشوار برای کمیسیون انتخابات خواند و تأکید کرد، هرچند تفتیش آرای دور دوم انتخابات در کشور بی‌سابقه بود، اما بازهم آرای پاک از ناپاک دقیق جدا نشد.

روزگذشته ساعاتی پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات، عبدالله  و اشرف غنی در ارگ ریاست جمهوری توافق‌نامه‌ی‌ تشکیل حکومت وحدت ملی را امضا کردند. نامزدان توافق کردند، کمیسیون انتخابات نتایج نهایی دور دوم انتخابات را بدون ذکر جزئیات آمار اعلام کند و در چنین شرایط، هر دو نامزد به این اعلام احترام نمایند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *