جبهه‌ی اعتماد ملی اعلام موجودیت کرد

اطلاعات روز: جبهه‌ی «اعتماد ملی افغانستان»‌ روز گذشته به عنوان یک نهاد سیاسی برای عبور از بحران‌های موجود در کشور، اعلام موجودیت نمود. محمد اکبری رییس جبهه‌ی اعتماد ملی، اعتمادسازی و هم‌پذیری را شالوده‌ی کار این جبهه خوانده و گفت: این جبهه با اتکا به اعتدال و روحیه‌ی وحدت ملی و هم‌پذیری دست برادری و دوستی را به ‌سوی تمام جریان‌های سیاسی و اجتماعی کشور دراز می‌کند تا بتواند با هم‌کاری آن‌ها نقش مؤثر و مفیدی را در تحولات کشور و بهبودی وضعیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی انجام دهد. محمد اکبری هم‌چنان گفت: جبه‌ی اعتماد ملی از احزابی مثل انسجام ملی، وحدت اسلامی، اعتدال ملی، حزب کار و توسعه و شماری از اعضای پارلمان تشکیل شده است.

جبهه‌ی اعتماد ملی، در اعلامیه‌ی خود به نگاه فرا‌قومی ‌و ملی ساختن سیاست از طریق اعتمادسازی و هم‌پذیری ‌تأکید می‌کند. هم‌چنان در اعلامیه تأکید شده است که افراد دل‌سوز جامعه در چنین مرحله‌ی حساس برای حراست دست‌آوردهای 11 ساله و عبور از مرحله‌ی انتقال امنیتی و برگزاری انتخابات،‌ نیاز دارند تا سیاست‌های انحصار را کنار گذاشته و سیاست هم‌پذیری، مشارکت و ملی سازی سیاست را جا‌گزین آن سازند.

‌فضل‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنای کشور حرکت و اتحاد نهادها و جریان‌های سیاسی را در جهت از بین بردن مشکلات مردم، مؤثر خواند. او گفت: بهتر است که حرکت نهاد‌ها و جریان‌های سیاسی بر‌اساس منافع مردم و خدمت به آن‌ها صورت بگیرد. به گفته‌ی‌ وی، مردم افغانستان طی سال‌های دراز هم‌واره مورد ظلم و بی‌عدالتی قرار گرفته است و نباید حرکت‌های سیاسی مردم را متضرر سازد. هم‌چنان میرویس یاسینی، معاون اول مجلس نمایندگان نقش جبهه‌ی اعتماد ملی را در روند عبور از مشکلات، مؤثر خواند و ابراز امیدواری که جبهه‌ی اعتماد ملی بتواند به کمک نهاد‌های دیگر تأثیرات عمده‌ای را به‌جای گذارد.

به گفته‌ی مسئولان این جبهه، هم‌فکری احزاب، نهادها و نخبگان سیاسی کشور برای رهبری و مدیریت جمعی و مؤثر، عبور از چالش‌ها و تهدید‌های سیاسی و اجتماعی در کشور، مسیر حرکت جبهه‌ی اعتماد ملی را تشکیل می‌دهند. این جبهه تلاش دارد تا از این طریق برای‌ بحران‌ها و چالش‌هایی که منافع کشور را تهدید می‌کند، راه حلی را پیدا کند.

تلاش برای حفظ دست‌آوردهای یازده ساله، تأمین صلح و ثبات سیاسی، تأمین حقوق زنان، حقوق بشری‌ و شهروندی، تلاش برای گسترش فرهنگ مدنی، برگزاری انتخابات شفاف و حمایت از کاندیدان شایسته از اهداف اساسی این جبهه خوانده شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *