سه افسر فراری افغانستان در امریکا بازداشت شدند

اطلاعات روز: مقام‌های پوليس سرحدى امريکا اعلام کردند، سه افسر نظامى فراری وزارت دفاع افغانستان را از مناطق سرحدی کانادا بازداشت کرده‌اند. رسانه‌های امریکایی روزگذشته به نقل از مقام‌های پولیس این کشور گزارش دادند، این سه افسر یاد شده تلاش داشتند، از مناطق سرحدی امریکا داخل کانادا شوند.

فاکس نیوز امریکا به نقل از سخن‌گوی پولیس سرحدی این کشور گزارش داد، به این افسران اجازه گشت و گذار در بيرون از پايگاه نظامى داده شده بود و آنان از این چانس سوء استفاه کردند. به روز دوشنبه هفته‌ی روان برخی از مقام‌های ارتش امریکا گفتند که سه افسر نظامی افغانستان، حین آموزش از «قرارگاه مشترک کیپ کاد»  ناپدید شدند.

آنان تأکید کردند، تلاش‌ها برای ردیابی و بازداشت این افراد آغاز شده است. با این حال، مسئولان پولیس سرحدی امریکا دیروز گفتند، اين افراد شامل جگرن جان‌محمد آرش، تورن محمد ناصر عسکرزاده  و تورن  نورالله امين يار هستند. به گفته‌ی آنان، سربازان و افسران افغان، از سال ٢٠٠٤ ميلادى بدين‌سو، هر سال براى آموزش به امریکا فرستاده می‌شوند.

مقام‌های پولیس امریکا گفته‌اند، برخی از این افراد در جریان آموزش از قرارگاه‌ها، فرار و بعد به کشورهای دیگر ایالات متحده پناه می‌برند. با این حال، دولت وزيرى، معاون سخن‌گوى وزارت دفاع گفته، آنان از طریق رسانه‌ها از فرار سه افسر ارتش اطلاع یافته‌‌اند. به گفته‌ی او، وزارت دفاع تحقیقات را در مورد چگونگی فرار این افسران آغاز کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *