برای تأمین امینت معادن، نیروهای بیش‌تر توظیف می‌شود

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گویند، برای تأمین امنیت معادن، تدابیر لازم روی دست گرفته خواهد شد. صدیق صدیقی، سخن‌گوی این وزارت، روزگذشته به رسانه‌ها گفت، برای تأمین امنیت معادن، در آینده نزدیک نیروهای بیش‌تر توظیف خواهد شد.

او تأکید کرد، وزارت امور داخله از نقطه نظر نیرو و تجهیزات مشکل ندارد و هرگونه تهدیدات امنیتی معادن را دفع خواهند کرد. سخن‌گوی وزارت داخله درحالی این اظهارات را مطرح می‌کند که برخی از کارشناسان مسایل اقتصادی و مردم از وضعیت امنیتی تعدادی از معادن کشور به ویژه نفت شمال و مس عینک ولایت لوگر ابراز نگرانی کرده اند.

برخی از باشندگان ولایت لوگر گفته‌اند، امنیت معدن مس عینک در این ولایت با تهدیدات امنیتی روبرو است. به گفته‌ی آنان، بر علاوه مخالفان مسلح دولت، موجودیت افراد زورمند در برخی از مناطق این ولایت نیز امنیت این معدن را به خطر مواجه کرده است. آنان از حکومت آینده خواسته‌اند، برای تأمین امنیت این معدن توجه لازم را به خرج دهد.

نا امنی و موجودیت افراد مسلح غیر مسئول، باعث افزایش کندن کاری‌های خودسرانه در شماری از معادن ولایت‌های نا امن کشور نیز شده است. مردم انتظار دارند،‌ حکومت برای حل این مشکل اقدام‌های لازم را روی دست گیرد تا زمینه‌ی قانونی برای استخراج معادن در کشور فراهم شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *