نمایندگان مجلس: مسئولان کمیسیون انتخابات به دادگاه کشانده شوند

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس نمایندگان، عمل‌کرد مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات را نابخشودنی خوانده و تأکید دارند، آنان باید به دادگاه کشانده شوند. بروز بحران انتخاباتی در کشور به دلیل آنچه ناتوانی مدیریتی کمیسیون انتخابات خوانده می‌شود، مشکلات جدی را در عرصه‌های مختلف به وجود آورد.

اما مسئولان کمیسیون انتخابات، مسئولیت تمام بی‌نظمی در انتخابات را به عهده نگرفته و تأکید دارند، نا امنی، بی‎ثباتی سیاسی، نبود فهرست رای‌دهندگان و شناسنامه‌های الکترونیک برخی از چالش‌ها را در انتخابات به وجود آورده اند. ولی برخی از نمایندگان مجلس عامل بروز بحران انتخابات را برخورد غیر مسئولانه مسئولان کمیسیون انتخابات خوانده اند.
سیما جوینده، از اعضای مجلس نمایندگان به طلوع نیوز گفت، برخورد غیر مسئولانه‌ مسئولان کمیسیون انتخابات در روند انتخابات قابل بخشش نیست و آنان باید به کیفر برسند. او افزود: «وقتی یک تروریست با انجام حملات باعث قتل ده‌ها نفر می‌شود، ما خواهان اعدام آن می‌شویم، اما نمی‌دانم برای مسئولان کمیسیون انتخابات که قاتل آرزوهای دیرینه‌ی اقتصاد مردم و دشمن انتخابات است، چه جزایی تعیین شود تا همه‌ی تلفات جبران شود.»
در همین حال، محمدعظیم محسنی عضو دیگر مجلس نمایندگان از نهادهای عدلی و قضایی خواست، مسئولان کمیسیون انتخابات را مورد پیگرد قانونی قرار دهند تا درسی باشد برای کسانی که در آینده در این نهادها کار می‌کنند. این عضو مجلس سهل‌انگاری مسئولان کمیسیون انتخابات در برابر سرنوشت آرای مردم را نابخشودنی خوانده است.
با این حال، برخی از فعالان جامعه مدنی هرات تنها راه بازسازی باور مردم برنهادهای انتخاباتی را به دادگاه کشاندن مسئولان کمیسیون‌های انتخاباتی عنوان کرده اند. فریدون فکور، فعال جامعه مدنی ولایت هرات از رییس جمهور جدید و رییس اجرایی خواست که مسئولان کمیسیون انتخابات را مجازات کنند، تا دیگر هیچ کس مرتکب چنین اشتباهی نشود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *