مجلس نمایندگان: مسئولان کمیسیون انتخابات به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شوند

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس نمایندگان در نشست دیروزی خود، با انتقاد از مسئولان کمیسیون انتخابات گفتند، مسوولان این کمیسیون به آرای مردم خیانت کردند. اعضای مجلس نمایندگان با اشاره به این‌که مسئولان کمیسیون انتخابات در این مورد پاسخ‌گو باشند، از نهادهای عدلی و قضایی کشور نیز خواستند که آنان را به زودترین وقت ممکن، محاکمه کنند.

صالح‌محمد صالح، عضو این مجلس گفت: «مسئولان کمیسیون انتخابات با برگزاری یک انتخابات مسخره؛ افغانستان را در جهان بدنام ساختند و شما دیدید که برای حل جنجال‌های انتخاباتی خارجی‌ها وارد صحنه شدند و مشکل انتخابات را حل ساختند؛ پس چرا مسئولان این کمیسیون محاکمه نشوند».

از سویی هم، صدیق‌احمد عثمانی، معاون اول مجلس نمایندگان، انتخابات ریاست جمهوری را یکی از طولانی‌ترین و ناکام‌ترین انتخابات‌ها در کشور خواند و تأکید کرد، عامل تمام مشکلات این روند، مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات بوده اند. عثمانی از نهادهای مسئول خواست که مسئولان کمیسیون انتخابات را بدون تأخیر به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کنند.

شهروندان و نمایندگان مجلس باور دارند، به دلیل ضعف مدیریتی مسئولان کمیسیون انتخابات، روند انتخابات به چالش کشیده شده است. اما کمیسیون انتخابات با رد چنین اتهامات تأکید دارد، ناامنی، بی‎ثباتی سیاسی، نبود فهرست رای‌دهندگان و شناسنامه‌های الکترونیک روند انتخابات به چالش مواجه کرده است.

با این حال، زکریا زکریا عضو مجلس نمایندگان می‌‌گوید، عامل اکثر بدبختی‌های امروز کشور، برگزاری انتخابات غیر شفاف بوده است. او افزود، بروز جنجال‌های انتخاباتی، مشکلات جدی را در عرصه‌های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در کشور به وجود آورد و کمیسیون مستقل انتخابات مسئول همه‌ی این مشکلات است.

از سویی هم، شکیبا هاشمی عضو دیگر مجلس نمایندگان گفت، خاموشی در برابر خیانت مسئولان کمیسیون انتخابات، جفای بزرگ در حق ملت افغانستان است. این در حالی است که شماری از مسئولان نهادهای جامعه مدنی نیز خواهان محاکمه مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات شده اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *