از غصب یک هزار جریب زمین در هرات جلوگیری شد

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت هرات در غرب کشور، می‌گویند، از غصب یک هزار جریب زمین در این ولایت، جلوگیری کرده‌اند. به گفته‌ی‌ آنان، مقدار زمین یاد شده از چندی بدین‌سو در منطقه‌ی موسوم به «مسلخ» در مربوطات هرات توسط زورمندان تصرف شده بوده و پس از حکم نهایی دادگاه، از آنان پس گرفته شده است.

سید فضل‌الله واحدی، والی هرات به روز پنج‌شنبه هفته گذشته در یک نشست خبری در این ولایت گفت، با در نظرداشت حکم دادگاه، دیوارهای احاطه شده‌ی این زمین تخریب و مجددا به دولت برگردانده خواهد شد. او می‌گوید، این زمین در منطقه‌ی مسلخ هرات موقعیت دارد و جزو املاک اداره‌ی مستوفیت می‌باشد.

واحدی گفت، مقدار زیاد دیگر از زمین‌های دولتی هنوز در چنگ غاصبان اند و به گفته‌ی او، اکثر این غاصبان در ادارات دولتی هرات و کابل مصروف فعالیت اند. با این حال، عبدالغفار زبیر، رییس دادگاه ولایت هرات می‌گوید، در حال حاضر بررسی حدود بیست ۲۰ پرونده‌ی غصب زمین در این نهاد جریان دارد.

او تأکید کرد، دادگاه هرات با عاملان این واقعات به شدت برخورد قانونی خواهد کرد و جلوی غصب زمین در این ولایت را می‌گیرد. به گزارش جمهور، این درحالی است که از چند ماه بدین‌سو قضیه پس‌گیری زمین‌های دولتی از غاصبان در ولایت هرات به شدت جریان دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *