نزدیک به یک هزار زندانی در هلمند، اعتصاب غذایی کردند

اطلاعات روز:‌ مقام‌های محلی ولایت هلمند در جنوب کشور، می‌گویند، نزدیک به یک هزار زندانی در بازداشت‌گاه این ولایت، دست به اعتصاب غذایی زدند. عبدالرزاق خان، معاون بازداشت‌گاه هلمند به رسانه‌ها گفت، این زندانیان از رییس جمهور جدید می‌خواهند، به پرونده‌های آن‌ها به زودی رسیدگی شود و نیز از مجازات آن‌ها کاسته شود.

عبدالرزاق به بی‌بی‌سی گفت، اعتصاب کنندگان شامل زندانیان جنایی و سیاسی است. او افزود، آنان خواست‌های زندانیان را چندی پیش به مقام‌های حکومت مرکزی رسانده و امیدوارند؛ به این قضیه زودتر رسیدگی شود.  به گفته‌ی عبدالرازق، در حال حاضر وضعیت صحی شماری از زندانیان خراب است.

در همین حال، نهادهای مدنی ولایت هلمند نیز با انتشار اعلامیه‌ای، از رییس جمهوری جدید خواسته‌اند که به خواست‌های مشروع زندانیان پاسخ مثبت داده شود. پولیس هلمند نیز اعتصاب زندانیان این ولایت را تایید کرده و گفته است، برای تأمین امنیت این زندان، شمار بیش‌تری نیرو فرستاده‌اند.

هلمند در جنوب کشوراز ولایت‌های نا امن است که طالبان مسلح داخلی و پاکستانی در مرکز و برخی از ولسوالی‌های این ولایت فعالیت گسترده دارند. با این وجود گفته می‌شود که در بازداشت‌گاه ولایت هلمند در بین زندانیان جنایی، صدها تن به اتهام حملات تروریستی و شورش‌گری نیز به سر می‌برند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *