مجلس سنا: موقف رییس جمهور در برابر مداخلات پاکستان ضعیف بود

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس سنا در نشست دیروز این مجلس اعلام کردند که اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور کشور در تشریح برنامه‌‌های خود، موقف واضحی را در برابر مداخلات پاکستان و طالبان ارائه نکرد. هدایت‌الله رهایی، از اعضای این مجلس گفت، رییس جمهور باید در برابر طالبان و پاکستان موقف روشن و قاطع ارائه می‌کرد.

او تأکید کرد، تضرع در برابر مداخلات آشکار استخبارات پاکستان و شورشیان طالب، مشکلات موجود در کشور را حل نمی‌کند. به‌دنبال آن، علی اکبر جمشیدی، عضو دیگر مجلس سنا گفت که مردم انتظار دارند، حکومت جدید در قسمت تأمین ثبات سیاسی و تأمین امنیت در کشور گام‌های لازم را بردارد.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شوند‌ که اشرف غنی احمدزی به روز دوشنبه هفته‌ی روان پس از ادای مراسم سوگند وفاداری، از طالبان و اعضای حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمت‌یار خواست که وارد مذاکره شوند. او در این مراسم خط مشی حکومت جدید در عرصه‌های داخلی و خارجی را نیز تشریح کرد و گفت که مبارزه با فساد اداری را جدی می‌گیرد.

با این حال، برخی دیگر از اعضای مجلس سنا‌ از رییس جمهور خواستند که به وعده‌های خود عمل کند. محمد علم ایزدیار، معاون اول این مجلس گفت که امیدوارم اشرف غنی تمام اظهاراتش را عملی کند. او ابراز امیدواری کرد که حکومت جدید (وحدت ملی) منحیث یک تیم واحد برای مردم خدمت کند، تا تمام مشکلات کشور در بخش‌های مختلف حل شوند.

به‌دنبال آن، رفیع‌الله حیدری، عضو دیگر این مجلس‌ از اظهارات رییس جمهور مبنی بر ‌خو‌دداری نمانیدگان شورای ملی‌ از پیش‌نهادهای شخصی به وزیران استقبال کرد و گفت، امیدورایم چنین دیدارها پایان یابند. او از اشرف غنی خواست که با مجرمان و سیاست مافیایی در کشور مطابق وعده‌های خود‌ قاطعانه مبارزه کند.

رفیع‌الله حیدری، عضو مجلس سنا نیز از حکومت جدید خواست که به فساد در ارگان‌های قضایی کشور نکته‌ی پایان بگذارد. او تأکید کرد، برای از بین بردن فساد در اداره‌های دولتی، باید افراد با‌اعتبار گماشته شوند. از سویی هم، شماری دیگر اعضای مجلس سنا گفتند، حکومت جدید باید تمام تعهداتش را عملی کرده و «حق را به حق‌دار» برساند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *