مذاکره‌ی اشرف غنی با رییس جمهور پاکستان

اطلاعات روز: اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور کشور با هم‌تای پاکستانی خود در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد. در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده، ممنون حسین، رییس جمهور پاکستان پس از پایان مراسم تحلیف رییس جمهور جدید، شام روز دوشنبه با اشرف غنی دیدار کرد.

بر اساس این خبرنامه، سران دو کشور در مورد گسترش روابط دو‌جانبه در عرصه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کردند. در خبرنامه‌ی دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری آمده، ممنون حسین از انتقال مسالمت آمیز قدرت از رییس جمهور به رییس جمهور متختب دیگر در کشور استقبال کرد.

به دنبال آن، اشرف غنی احمدزی ضمن تشکر از اشتراک او هیأت همراهش در مراسم تحلیف گفت، امیدوارم فضای اعتماد متقابل میان دو کشور بیش‌تر شود؛ زیرا سرنوشت مردمان دو کشور با هم پیوند خورده است. او افزود، بی‌ثباتی و نا‌آرامی در یکی از این دو کشور، باعث بی‌ثباتی و نا‌آرامی در کشور دیگر می‌شود.

رییس جمهور گفت که صلح، اقتصاد و تجارت مسایل عمده‌ای را تشکیل می‌دهند که باید دولت‌های افغانستان و پاکستان در این موارد صحبت‌های مفصلی داشته باشند. در اخیر این دیدار ممنون حسین، رییس جمهور پاکستان گفت، هم‌کاری و تعهدات دراز‌مدت کشورش با افغانستان ادامه می‌یابد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *