ولسوال مالستان غزنی کارمند یک رسانه‌ی محلی‌ را تهدید به مرگ کرد

اطلاعات روز: ضامن هدایت، ولسوال برحال مالستان ولایت غزنی، یک کارمند‌ یک رسانه‌ی محلی را در این ولسوالی تهدید به مرگ کرده است. روح‌الله فصیحی، از فعالان اجتماعی و مدیر یک رسانه‌ی محلی این ولسوالی به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که به دلیل نشر گزارشی در شبکه‌ی اجتماعی، از سوی ولسوال مالستان تهدید به مرگ شده است.

او افزود، هفته‌ی گذشته از ولسوال مالستان مبنی بر نشر گزارش‌های دروغین در شبکه‌‌ی اجتماعی فیس‌بوک انتقاد کرده است که واکنش جدی ولسوال را به‌دنبال داشته است. فصیحی گفت که گروه‌های افراطی طالبان تا مرزهای ولسوالی مالستان رسیده، اما هدایت در نوشته‌هایش وضعیت این ولسوالی را عادی گزارش داده است.

او تأکید کرد، اسنادی در اختیار دارم که ولسوال مالستان مرا تهدید کرده و علیه او در دادستانی شکایت می‌کنم. با این حال، ضامن هدایت، ولسوال مالستان به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که موضوعات این چنینی جدی نیستند و او در گفته‌هایش نیز جدی نبوده است. او می‌گوید که فضای مجازی را جدی نمی‌گیرد و روح‌الله از دوستان نزدیکش است.

هدایت گفت: «بین دو دوست این چیزها عادی است. گاهی آدم تهدید می‌کند، گاهی قهر می‌کند و گاهی نیز آشتی می‌کند». به باور هدایت، مسایلی از این دست ارزش پرداختن ندارند و او در موقعیتی نیست که بتواند آدم‌ها را تهدید به مرگ کند. مالستان یکی از ولسوالی‌های دور‌دست ولایت غزنی است که با ولسوالی اجرستان این ولایت مرز مشترک دارد.

با وخیم شدن وضعیت امنیتی در ولسوالی اجرستان، تهدیدهای امنیتی در ولسوالی مالستان نیز افزایش یافته‌اند که موجب نگرانی جدی باشندگان این ولسوالی شده است. ضامن هدایت، ولسوال فعلی مالستان بارها از سوی دانشجویان و فعالان فرهنگی این ولسوالی متهم به کم‌کاری و محافظه‌کاری شده است.

باشندگان مالستان باور دارند که هدایت برای خوش‌نام کردن خود و حفظ کردن موقعیت فعلی خود در نزد حکومت، از پخش و نشر واقعیت‌های موجود چشم‌پوشی می‌کند. اما هدایت در این مورد گفت، علت خودداری او از نشر گزارش‌ها، طبق راه‌نمایی مقام‌های مرکزی ولایت غزنی بوده است، یا شرایط ایجاب نمی‌کرده تا گزارش‌های درست از وضعیت را نشر کند. او افزود، ولسوالی مالستان و باشندگان این ولسوالی با مشکلات بس‌ بزرگ‌تری دست و پنجه نرم می‌کنند. بسته بودن راه‌ها، تهدید مسافران توسط طالبان و بالا رفتن آمار معتادان در مالستان از مسایل مهم‌تر‌ دیگر است که باید به آن پرداخته شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *