متجاوزان رویداد پغمان و حبیب استالیف امروز اعدام می‌شوند

پس از گذشت ده روز از توشیح حکم اعدام پنج متهم تجاوز جنسی به زنان و سرقت مسلحانه در پغمان کابل، از سوی حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور، قرار است امروز این افراد اعدام شوند. رسانه‌های داخلی به نقل از مقام‌های دادستانی کل کشور گزارش داده‌اند که امروز حکم اعدام متهمان رویداد پغمان عملی خواهد شد.

چندی پیش حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور حکم اعدام پنج تن از متهمان رویداد تجاوز جنسی بر زنان و سرقت مسلحانه و نیز حکم اعدام حبیب استالیف سر دسته آدم ربایان را امضا کرد. طبق قانون قضایی کشور حکم اعدام متهمان از سوی رییس جمهور و یا دادگاه عالی پس از گذشته ده روز قابل اجراست.

در همین حال، مقام‌ها به طلوع نیوز گفته‌اند که خالد مشهور به حبیب استالف نیز امروز همراه با پنج تجاوزگر رویداد پغمان در زندان پلچرخی کابل اعدام خواهد شد. از سویی دیگر صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی دیروز گفت که متهمان رویداد پغمان امروز اعدام می‌شوند، اما او در مورد چگونگی اعدام این افراد جزییاتی ارایه نکرد.

مقام‌های دادگاه عالی کشور نیز تا کنون در مورد این که متهمان امروز اعدام می‌شوند یا خیر تا کنون ابراز نظر نکرده‌اند. محکمه ابتدایی کابل در نخست، حکم اعدام هفت متهم رویداد پغمان را صادر کرد، اما در محکمه دومی یا استیناف پنج تن به اعدام محکوم شدند و دو تن از این افراد که در قضیه پغمان دست نداشتند به جرم سرقت مسلحانه در قضایای دیگر به بیست سال زندان محکوم شدند.

محکمه نهایی این افراد حکم اعدام پنج متهم تجاوز جنسی و سرقت از زنان در پغمان کابل را صادر کرد که در نهایت این حکم در روزهای نهایی ریاست جمهوری حامد کرزی امضا شد. از سوی هم پولیس کابل گفته است که در رویداد پغمان هشت تن شامل بوده‌اند که سه تن از آنان تا کنون دست‌گیر نشده‌اند. به نقل از بخدی، ظاهر ظاهر، فرمانده پولیس کابل دیروز در نشست خبری گفت که تلاش‌ها برای دستگیری سه متهم رویداد پغمان جریان دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *