اشرف غنی در اخیر ماه روان به چین سفر می‌کند

اطلاعات روز: وزارت امور خارجه‌ی کشور می‌گوید که اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور جدید در اخیر ماه روان به چین سفر می‌کند. این وزارت با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرد، ضرار احمد عثمانی، سرپرست وزارت امور خارجه در ديدار با دینگ زیجون سفیر چین در کابل روى اين موضوع بحث همه‌جانبه کرده است.

بر اساس این خبرنامه، در این دیدار عثمانی روی اهمیت روابط دوستانه میان دو کشور تأکید کرد و گفت که حکومت جدید افغانستان علاقه‌مندی شدید بر ادامه‌ی گسترش روابط با چین را دارد. در خبرنامه آمده است، عثمانی به سفیر چین در کابل ابراز داشت که اشرف غنی به تاریخ ٢٨ الی٣٠ اکتوبر سال‌روان به چین سفر خواهد کرد.

او هم‌چنان روی نشست وزیران خارجه‌ی روند استانبول- قلب آسیا با سفیر چین در کابل نیز گفت‌و‌گو کرده است. عثمانى تأکید کرده، تیم مقدماتی افغانستان قبل از ١٥ اکتوبر به چین سفر خواهد کرد، تا آمادگی‌های لازم برای سفر رسمی رييس جمهور جديد و نشست وزیران امور خارجه روند استانبول اتخاذ شود.

به‌دنبال آن، سفیر چین در کابل گسترش روابط میان دو کشور را با اهمیت خواند و تأکید کرد، سفرهای اخیر مقام‌های بلند رتبه‌ی کشورش به افغانستان نشانگر علاقمندی چین برای تحکیم روابط با افغانستان بوده است. او از سفر هیأت مقدماتی افغان به چین نیز استقبال کرد و گفت، کشورش تسهیلات لازم را برای سفر این هیأت  فراهم خواهد کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *