اشرف غنی: در دادستانی کل اصلاحات بنیادی می‌آورم

اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور کشور به منظور ایجاد اصلاحات در دادستانی کل، جلسه‌ی مشورتی‌ای را در ارگ ریاست جمهوری با حضور استادان دانشگاه، حقوق‌دانان، وکیلان مدافع، اعضای کمیسیون حقوق بشر و سازمان سراسری زنان برگزار کرده است. اشرف غنی در این نشست تأکید کرده که برای تطبیق قانون و تأمین عدالت، اصلاحات بنیادی را در دادستانی کل کشور به میان می‌آورد.

دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری روز گذشته با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، اشتراک کنندگان در این نشست، به منظور ایجاد اصلاحات در دادستانی کل پیش‌نهادهایی، از جمله در نظر گرفتن شایسته‌سالاری برای انتخاب دادستان، جلوگیری از فساد، اصول تطبیقی برای مکافات و مجازات ارائه کردند.

رییس جمهور احمدزی هم‌چنان در این نشست گفته که اصلاح دادستانی کل یک موضوع حیاتی و جدی است که به گفته‌ی او، تأمین عدالت به تهداب دادستانی ارتباط دارد. احمدزی گفته است، دادستانی کل باید قسمی عمل کند که برای مردم افغانستان قابل پذیرش باشد و مردم به آن اعتماد کنند.

اشرف غنی احمدزی‌ پس از این‌که به عنوان رییس جمهور جدید کشور سوگند وفاداری یاد کرد، در سخنرانی‌اش تأکید کرد، فسادی که در دستگاه عدلی و قضایی کشور وجود دارد، باید از بین برود. او گفت که در دوران حکومت‌داری‌اش نهادهای عدلی و قضایی کشور را اصلاح و عدالت را برقرار خواهد کرد.

رییس جمهوری تأکید کرده که دادستان‌های کشور باید در مقابل افراد جامعه به گونه‌ی یک‌سان عمل کنند و به گفته‌ی او، در مقابل قانون «قوی و کم‌زور» وجود ندارد. احمد زی در نشست بعدازظهر روز گذشته، به ایجاد تغییرات اساسی در فرهنگ کشور برای مبارزه با فساد نیز اشاره کرده و گفته است: «ایجاد تغییرات در فرهنگ کشور از فرهنگ فساد جلوگیری می‌کند و از این‌رو، فرهنگ مبازره با فساد باید قوی‌تر شود». (بخدی)

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *