نور: تصمیم‌گیری‌های کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی نواقص دارند

اطلاعات روز: نور‌محمد نور، سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات کشور اعلام کرد که کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در مورد ابطال آرای شماری از محل‌های رای‌دهی انتخابات شوراهای ولایتی دلایل واضح ارائه نکرده است. او دیروز به رسانه‌ها گفت، یک سلسله نواقص در تصمیم‌گیری‌های کمیسیون شکایت‌ها در مورد رسیدگی به شکایت‌ها وجود دارند.

نور افزود که نتیجه‌ی رسیدگی‌های کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی تحت بررسی کمیسیون انتخات قرار دارد. او تأکید کرد که کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی پس از 24 ساعت باید به اعتراض‌های کمیسیون انتخابات وضاحت دهد. چند روز پیش کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی نتایج بررسی شکایت‌های انتخابات شوراهای ولایتی را به کمیسیون انتخابات ارسال کرد.

بر اساس معلومات کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، بیش از 900 محل رای در کابل و صدها محل در سایر ولایت‌ها، از سوی این کمیسیون تفتیش شده‌اند. انتخابات شوراهای ولایتی هم‌زمان با انتخابات دور اول ریاست جمهوری، به تاریخ ١۶حمل سال جاری برگزار شد و در این انتخابات، نزدیک به ٢۶٠٠ نامزد، به‌شمول ۳۰۸ زن با هم رقابت کردند.

کمیسیون مستقل انتخابات، به تاریخ ٣٠ ثور نتایج ابتدایى انتخابات شوراهای ولایتی را اعلام کرد و بر اساس آن، ۴۵۸ تن، به‌شمول ۹۷ زن برنده اعلام شدند. قرار بود نتایج نهایی انتخابات شوراهای ولایتی بعد از بررسی و رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، به تاریخ ١٧ جوزای سال جاری اعلام شود، ولی این کار هنوز انجام نشده است.

با این حال، نامزدان انتخابات شوراهای ولایتی بی‌صبرانه منتظر اعلام نتیجه‌ی نهایی این انتخابات اند. اما کمیسیون انتخابات از تمام نامزدان انتخابات شوراهای ولایتی خواسته است که به‌خاطر اعلام نتیجه‌ی نهایی از صبر و حوصله کار گیرند. هنوز مشخص نیست که نتایج نهایی انتخابات شوراهای ولایتی چه زمانی اعلام می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *