مهلت رییس جمهور برای بررسی پرونده‌های زندانیان

اطلاعات روز: اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور کشور هنگام بازدید از بازداشتگاه پل‌چرخی کابل هشدار داد، دادستان‌های سرنوشت زندانیان این بازداشتگاه را در یک هفته روشن کنند. عبدالعلی محمدی، مشاور حقوقی اشرف غنی احمدزی در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشت که این دیدار روز پنج‌شنبه صورت گرفته است.

در این دیدار زندانیان مشکلات‌شان را با رییس جمهور مطرح کرده‌اند. مشاور حقوقی ریاست جمهوری به نقل از برخی از زندانیان بازداشتگاه پل‌چرخی در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشت: «کسانی در این زندان به‌سر می‌برند که از ٩ تا ١٣ سال در بی‌سرنوشتی به‌سر می‌برند؛ نه محاکمه و نه تحقیقی، هیچ اقدامی در مورد آنان صورت نگرفته است».

بر اساس نوشته‌ی او، به‌دنبال آن رییس جمهور به دادستان‌ها‌ هشدار داد که در یک هفته‌ی آینده وضعیت زندانیان بی‌سرنوشت در بازداشتگاه پل‌چرخی را روشن و گزارش دقیق و مستند آن را به ریاست جمهوری ارائه کنند. اما رییس جمهور تأکید کرده است، عاملان کشتار کودکان، زنان و نیروهای امنیتی مطابق حکم در زندان باقی بمانند.

دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری کشور نیز به روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذ‌شته با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد که اشرف غنی در این دیدار به دادستان‌ها دستور داد، تا دوشنبه آینده پرونده‌های تمام زندانیان بازداشتگاه پل‌چرخی را بررسی کنند. زندانیان پل‌چرخی از این دیدار رییس جمهور استقبال کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *