مجلس سنا: در صورت‌ تداوم حملات پاکستان، امضای پیمان امنیتی با امریکا پذیرفتنی نیست

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس سنا در نشست عمومی دیروز این مجلس با انتقاد از امریکا گفتند که در برابر حملات موشکی پاکستان سکوت کرده است. به باور آنان، بر اساس مفاد امضای پیمان امنیتی بین کابل و واشنگتن، امریکا باید جلو‌ حملات نظامیان پاکستانی بر مناطق افغانستان را بگیرد.

اعضای مجلس سنا هشدار دادند، اگر حملات پاکستان بر مناطق افغانستان ادامه یابد، مردم افغانستان پیمان امنیتی با امریکا را نمی‌پذیرند. بر اساس معلومات آنان، در یکی از ماده‌های توافق‌نامه‌ی امنیتی میان کابل و واشنگتن آمده است، در صورتی‌ که بر افغانستان از بیرون مرز حمله شود، امریکا باید از افغانستان دفاع کند.

رفیع‌الله گل افغان، معاون دوم این مجلس گفت که متأسفانه حملات پاکستان بر مناطق شرقی کشور پس از امضای پیمان امنیتی با امریکا ادامه یافتند. او با اشاره به این‌که در حال حاضر نیروهای هوایی کاملاً از کار افتاده، گفت که امریکا در برابر حملات پاکستان نباید سکوت اختیار کند.

به‌دنبال آن، هدایت‌‌الله رهایی، عضو مجلس سنا امضای پیمان امنیتی با امریکا را فریبنده خواند و گفت که پس از امضای این پیمان، حمله‌های انتحاری و راکت‌پراکنی پاکستان به بخش‌های مناطق شرقی افزایش یافته است. او از حکومت وحدت ملی خواست که سیاست خارجی خود را در برابر پاکستان واضح کند.

موشک‌پراکنی نظامیان پاکستان از چهار سال بدین‌سو بر برخی از مناطق شرق کشور ادامه دارد و روز گذشته مقام‌های امنیتی ولایت کنر اعلام کردند، پاکستان در دو روز گذشته 75 راکت را بر این ولایت پرتاب کرده‌اند. بر اساس آمارهای ارائه شده، پاکستان تنها در سال روان بیش از 4 هزار موشک و راکت را بر این ولایت پرتاک کرده و بر اثر آن، تعدادی از افراد ملکی کشته و د‌ه‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *