تعدادی از حامیان داعش در کابل بازداشت شدند

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت امور داخله‌ی کشور اعلام کردند که در پیوند به نوشتن شعار «زنده باد داعش» بر دیوار دانشگاه کابل، تعدادی از افراد را بازداشت کرده‌اند. نجیب دانش، معاون سخنگوی این وزار‌ت دیروز به رسانه‌ها گفت که این افراد توسط کمره‌های امنیتی دانشگاه کابل شناسایی شده‌اند.

او نام این افراد را افشا نکرد؛ اما گفت که شب‌هنگام گروهی از افراد شعارهایی را در حمایت از داعش بر دیوار محوطه‌ی دانشگاه کابل نوشته‌اند. دانش افزود، وزارت داخله‌‌ پس از پایان بررسی‌هایش، این افراد را به رسانه‌ها معرفی خواهد کرد. چند روز پیش بر دیوار دانشگاه کابل شعار‌ «زنده باد داعش» در حمایت از گروه داعش نوشته شده بود.

این شعار در شبکه‌های اجتماعی، از جمله فیس‌بوک، بازتاب گسترده‌ای داشت و به‌دنبال آن، جنرال ظاهر ظاهر، فرمانده‌‌ پولیس کابل گفت، پولیس کابل با دوربین‌های امنیتی، به‌دنبال افرادی که این شعارها را نوشته‌اند، است. در مرکزهای مهم شهر کابل دوربین‌های امنیتی نصب اند و علاوه بر آن، چندین بالن مجهز به دوربین‌های مخصوص نیز در فضای این شهر در گردش اند.

نیروهای امنیتی داخلی و بین‌المللی از این طریق هرنوع حرکت مشکوک را در در سطح شهر کابل دنبال می‌کنند. با این حال، برخی از دانشجویان دانشگاه کابل می‌گویند، چند روز قبل برخی از دانشجویان این دانشگاه شب‌هنگام شعار «زنده باد داعش» را بر محوطه‌ی دانشگاه کابل نوشته‌اند. همایون اندیشه، یک تن از این دانشجویان به رادیو آزادی گفت، چنین کارها بیش‌تر از سوی دانشجویان شرعیات صورت می‌‌گیرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *