تلفات پولیس محلی 70 درصد افزايش يافته است

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور اعلام کرد که تلفات پولیس محلی نسبت به شش ماه گذشته 70 درصد افزایش یافته است. عبدالحمید حمیدی، معاون پولیس محلی این وزارت در سمینار بررسی وضعیت قطعات پولیس محلی در ولایت هرات گفت که در شش ماه گذشته در سراسر کشور 600 پولیس محلی کشته و بیش 900 تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، این رقم افزایش 70 درصدی تلفات پولیس محلی را نشان می‌دهد. حمیدی دلیل عمده‌ی تلفات پولیس محلی را نبود یک طرزالعمل مشخص کاری خوانده و می‌گوید که پولیس‌های محلی در بیش‌تر موارد به مناطق دورافتاده‌ی کشور جهت انجام وظیفه اعزام می‌شوند، در حالی از وضعیت معلومات ندارند و این مسئله آنان را با خطر مواجه می‌کند.

او با تأکید گفت که برای جلوگیری از افزایش تلفات پولیس محلی، باید این نیروهای در مناطقی اعزام شوند که از وضعیت آن‌جا آشنایی داشته باشند. به‌دنبال آن، سید فضل‌الله وحیدی، والی هرات از پیشرفت و دست‌آوردهای پولیس ملی و محلی در این ولایت تقدیر کرد؛ اما گفت که پولیس محلی باید در محل‌های مشخص شده ایفای وظیفه کند. او در ادامه افزود، پولیس محلی نباید به حیث بادیگارد یا محافظ شخصی استخدام شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *