عبدالرشید راشد سرپرست دادگاه عالی کشور شد

اطلاعات روز: عبدالرشید راشد، عضو شورای دادگاه عالی کشور، از سوی رییس جمهور احمدزی به عنوان سرپرست این دادگاه تعیین شده است. اداره‌ی امور با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، اشرف غنی با صدور فرمانی، عبدالرشید راشد، عضو شورای دادگاه عالی را به عنوان سرپرست این دادگاه تعیین کرده است.

این تقرری در حالی صورت گرفته که به روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته، اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور کشور استعفای عبدالسلام عظیمی، قاضی‌القضات و رییس سابق دادگاه عالی را پذیرفت. احمدزی بعد از قبولی استعفای عظیمی در ارگ ریاست جمهوری، مدال دولتی غازی امان‌الله خان را به پاس خدمات عظیمی اعطا کرد.

در این مراسم عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت و شماری از اعضای شورای ملی کشور نیز حضور داشتند. اشرف غنی در این مراسم در سخنرانی کوتاهی گفت که خدمات عظیمی در راستای حاکمیت قانون در کشور، قابل قدر اند. دادگاه عالی کشور دارای 9 عضو است و مطابق قانون، اعضای آن برای 4، 7 و 10 سال از طرف رییس جمهور مقرر می‌شوند.

اعضای این دادگاه بعد از گرفتن رای اعتماد از سوی شواری ملی کشور، عضویت رسمی شورای عالی دادگاه عالی را حاصل و سپس رییس جمهور، یک‌تن از میان این 9 عضو را به عنوان رییس دادگاه عالی تعیین می‌کند. گفتنی است، سرپرست دادگاه عالی از سال 1383بدین‌سو بحیث عضو شورای عالی دادگاه عالی کشور اجرای وظیفه کرده است.

او قبل از این به عنوان رییس دیوان امنیت داخلی و خارجی و نظامی دادگاه عالی نیز اجرای وظیفه کرده است. راشد 73 سال پیش در ولایت بغلان تولد شده و پس از تکمیل تعلیمات ابتدایی و ثانوی خود، شامل دانشکده‌ی شرعیات دانشگاه کابل شده و سپس تحصیلات عالی خود را در دانشگاه «جورج واشنگتن» امریکا تکمیل کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *