شش دادستان در حمله‌ی گروهی طالبان در قندوز کشته شدند

اطلاعات روز: در نتیجه‌ی حمله‌ی گروهی طالبان مسلح به دادستانی استیناف ولایت قندوز در شمال کشور، شش دادستان و یک سرباز پولیس کشته شده‌اند. سرور حسینی، سخنگوی فرماندهی پولیس این ولایت گفت که در این رویداد ده تن، به‌شمول یک زن و یک پولیس دیگر زخمی شده‌اند.

حوالی ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه‌ی ظهر روز دوشنبه هفته‌ی روان، گروهی از مهاجمان انتحاری به ساختمان دادستانی استیناف این ولایت در ناحیه‌ی ششم شهر قندوز حمله کردند. سخنگوی فرماندهی پولیس قندوز تعداد مهاجمان را چهار نفر اعلام کرد و گفت که آنان ملبس با لباس نظامیان اردوی ملی بودند.

یکی از این مهاجمان در نخست مواد منفجره‌ی خود را در مقابل دروازه‌ی دادستانی استیناف انفجار داده و راه را برای سه مهاجم دیگر باز کرده است. این سه مهاجم با ورود به ساختمان دادستانی، حدود چهار ساعت با نیروهای امنیتی کشور درگیری کرده و در نهایت از سوی این نیروها از پا‌ درآمده‌اند.

در جریان درگیری، مهاجمان یک موتر مملو از مواد منفجره را نیز انفجار داده‌اند که بر اثر آن بخشی از ساختمان دادستانی قندوز تخریب شده است. سخنگوی فرماندهی پولیس قندوز گفت، در جریان این درگیری، ساختمان دادستانی استیناف آتش گرفته و تمامی اسناد موجود در این ساختمان در آتش سوخته‌‌اند. طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.