اطلاعات روز

امریکا از حملات هوایی علیه گروه‌های مورد حمایت ایران در سوریه خبر داد

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا «سنتکام» می‌گوید که نیروهای این کشور در سوریه حملاتی را علیه گروه‌های مورد حمایت ایران انجام داده‌اند.

جو بوچینو، مدیر ارتباطات سنتکام گفته است که این حملات بامداد امروز (چهارشنبه، ۲ سنبله) در ولایت دیرالزور سوریه انجام شده و هدف آن دفاع و محافظت از نیروهای امریکایی در برابر حملاتی مانند حملات ۱۵ آگست بود.

مدیر ارتباطات سنتکام گفته است که در این حملات، تأسیسات زیرساختی مورد استفاده شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران هدف قرار گرفته است.

سنتکام افزوده است که حملات امروز برای محافظت و دفاع از پرسنل ایالات متحده ضروری بود: «این اقدامات متناسب و حساب‌شده ایالات متحده جهت محدودکردن خطر تشدید تنش و به حداقل رساندن خطر تلفات انجام گرفت.»

در بیانیه سنتکام آمده است که رییس‌جمهوری امریکا دستور انجام این حملات را براساس اختیارات ماده دوم خود برای محافظت و دفاع از پرسنل ایالات متحده از طریق مختل‌کردن یا بازدارندگی حملات گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ایران صادر کرده است.

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا گفته است که این کشور به دنبال درگیری نیست، اما به اقدامات لازم برای محافظت و دفاع از مردم خود ادامه خواهد داد.

این فرماندهی افزوده است که نیروهای ایالات متحده تا زمان اطمینان از شکست داعش در سوریه باقی خواهند ماند.

ایران و دولت سوریه تاکنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

نظامیان امریکایی در سال ۲۰۱۵ وارد سوریه شدند و در حال حاضر در پایگاه «تنف» در ولایت استراتژیک دیرالزور مستقر هستند.

این پایگاه در ۱۵ آگست (ماه جاری) هدف حمله قرار گرفته بود و ادعا می‌شد که شبه نظامیان مورد حمایت ایران در آن روز با هواپیمای بی‌سرنشین پایگاه تنف را هدف گرفته‌اند.