یک رادیوی محلی در بغلان همزمان با یک‌سالگی حاکمیت طالبان به نشرات آغاز کرد
عکس: ارسالی به اطلاعات روز

یک رادیوی محلی در بغلان همزمان با یک‌سالگی حاکمیت طالبان به نشرات آغاز کرد

در یک‌سالگی حاکمیت طالبان و در حالی که ده‌ها رسانه به‌دلیل محدودیت‌های طالبان و مشکلات اقتصادی از فعالیت باز مانده‌اند، یک ایستگاه رادیوی محلی در بغلان به نشرات آغاز کرده است.

این رادیوی محلی «رادیو بشر» نام دارد و از یک هفته به این طرف نشراتش را روی موج «اف ام» آغاز کرده است.

مسئولان «رادیو بشر» هدف از فعال‌سازی این رسانه صوتی را «اطلاع‌رسانی موثق و ذهنیت‌سازی خوب» برای مردم بغلان عنوان می‌کنند.

نورگل اندروال، مدیر نشرات «رادیو بشر» در ولایت بغلان می‌گوید که این رسانه صوتی را با هزینه‌ی شخصی خود تأسیس کرده و تلاش می‌کنند تا دامنه‌ی امواج این رادیو را در نقاط مختلف بغلان و اطراف آن گسترش دهند.

آقای اندروال هرچند شرایط کنونی را از نگاه اقتصادی برای کار خبرنگاری در این ولایت دشوار می‌داند، اما تأکید می‌کند که حکومت باید برای تداوم فعالیت رسانه‌ها و خبرنگاران همکاری جدی کند.

به گفته‌ی او، این رادیوی خصوصی روی موج ۷۷.۵ اف ام قابل دسترس بوده و بخش‌هایی از شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان را زیر پوشش قرار می‌دهد. او می‌افزاید که «رادیو بشر» ۱۸ ساعت در شبانه‌روز نشرات دارد.

احسان‌الله احساس، یکی از کارمندان «رادیو بشر» در ولایت بغلان می‌گوید که با شروع کار این رادیو برای شماری از جوانان زمینه‌ی کار فراهم شده و آنان تلاش می‌کنند تا با درنظرداشت اصول و معیارهای روزنامه‌نگاری، در این ولایت برای مردم اطلاع‌رسانی کنند.

از سوی هم، عبدالواحد وحدت، رییس انجمن خبرنگاران ولایت بغلان آغاز فعالیت «رادیو بشر» را در این ولایت یک اقدام نیک عنوان کرده، می‌گوید که برای اطلاع‌رسانی وآگاهی مردم از وقایع و رویدادها، فعالیت رسانه‌ها در بغلان یک نیاز جدی به حساب می‌آید.

آقای وحدت تأکید می‌ورزد که رسانه‌ها در بغلان هرچند با چالش‌های اقتصادی روبه‌رو هستند، اما با آن‌هم با اراده‌ی قوی و احساس وطن‌دوستی برای مردم‌شان کار می‌کنند .

وحدت از حکومت طالبان می‌خواهد که از پیشرفت و آزادی رسانه‌ها حمایت کند.

در حال حاضر در ولایت بغلان هشت ایستگاه رادیویی فعالیت دارند. پس از تسلط طالبان بر افغانستان، «رادیو بشر» نخستین رسانه صوتی است که در بغلان به فعالیت آغاز کرده است.