حمله مهاجمان مسلح بر یک بازار مزدحم ولایت هرات

اطلاعات روز: دو مهاجم مسلح روز گذشته به سربازان پولیس مستقر در یک پست بازرسی در جاده‌ی لیلامی، واقع در بازار کهنه‌ی هرات، حمله کردند. جاده‌ی لیلامی‌ هرات یکی از مزدحم‌ترین مناطق این شهر است که روزانه هزاران نفر برای خرید و فروش به این منطقه می‌روند.

درگیری دیروز بین نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح دولت در این جاده زمانی آغاز شد که دو فرد مهاجم به یک پوسته‌ی نیروهای پولیس در این منطقه حمله کردند. عبدالرووف احمدی، سخنگوی فرماندهی پولیس هرات به رسانه‌ها گفت که بر اثر شلیک مهاجمان، یک افسر و یک سرباز پولیس ملی کشته شدند.

احمدی می‌گوید، این درگیری یک ساعت به طول انجامید که در آن هفت فرد ملکی، به‌شمول چهار زن نیز زخمی شدند. اما مسئولان صحی شفاخانه‌ی ولایت هرات گفته‌اند، در این درگیری دو سرباز پولیس ملی کشته و  15 تن دیگر، به‌شمول هفت فرد ملکی، زخمی شدند. به گفته‌ی آنان، ٥ زن و یک طفل در بین زخمی شدگان اند.

محمد رفیق شیرزی، سخنگوی شفاخانه‌ی حوزه‌ای هرات گفت، وضعیت صحی سه تن از زخمیان وخیم است. تا هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفته؛ اما چنین حملات از سوی طالبان تروریست در کشور انجام می‌شوند. در جریان سال‌های گذشته اکثر قربانیان حملات طالبان مسلح، افراد ملکی، به‌ویژه زنان و کودکان، بوده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *