احمد مسعود: مقاومت در حال گسترش است

احمد مسعود، رهبر «جبهه مقاومت» می‌گوید که جنگ اخیر پنجشیر «دروغ و تزویر طالبان را افشا کرد که می‌گفتند، مقاومت و جنگی وجود ندارد».

او امروز (پنج‌شنبه، ۲۴ سنبله) در بیانیه‌ای گفته است که «مقاومت با قوت» وجود دارد و در حال گسترش است.

آقای مسعود با اشاره به جنگ اخیر پنجشیر می‌گوید که نیروهای او در «جنگ نابرابر» در برابر «ظلم» و «متجاوز» می‌جنگند.

گفته می‌شود که در این جنگ تلفات سنگین به دو طرف وارد شده است.

«جبهه مقاومت» کشته‌شدن ۱۱ نفر به‌شمول سه فرمانده خود را تأیید می‌کند و مدعی است که بیش از ۷۰ عضو طالبان نیز کشته شده‌اند.

طالبان درباره‌ی تلفات نیروهای خود چیزی نگفته‌؛ اما اعلام کرده‌اند که ۴۰ عضو «جبهه مقاومت» را در پنجشیر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر را بازداشت کرده‌اند.

این گروه در پنجشیر متهم به کشتار اسیران جنگی نیز شده که به‌گفته‌ی نهادهای حقوق بشر، جنایت دانسته می‌شود.

رهبر «جبهه مقاومت» نیز تلویحا با اشاره به کشتار اسیران می‌گوید که این کار طالبان، چهره واقعی این گروه را مشخص می‌کند.

احمد مسعود می‌گوید که طالبان گروهی است که «نه به خدا باور دارد و نه هم از دین و اسلام چیزی می‌داند».

او طالبان را گروهی می‌داند که به باورش، «فقط به‌دنبال تحجر، ظلم، فساد و استبداد است».

احمد مسعود می‌گوید که مردم افغانستان به‌ویژه عالمان دینی نباید در برابر اقدامات طالبان سکوت کنند.

او طالبان را متهم به استفاده‌ی «غلط» از دین می‌کند و می‌گوید که در این وضعیت عالمان دین مسئولیت عظیم برشانه‌های‌شان دارند تا «راه و مسیر را نشان دهند، چهر‌ه واقعی دین را به مردم مشخص بسازند و چنین گروه‌های‌ای که استفاده از دین می‌نماید و مرتکب جنایات ظالمانه و تروریستی می‌شوند، مشخص و واضح بیان کنند».

رهبر «جبهه مقاومت» خواستار توجه جدی سازمان ملل و سایر سازمان‌های مدافع حقوق بشر از آنچه که «جنایات» در افغانستان می‌خواند، است و می‌گوید که این جنایات هزینه سنگین بر مردم و افغانستان دارد.

احمد مسعود می‌گوید که این سازمان‌ها تنها به محکوم‌کردن کتبی اکتفا نکنند و تصامیمی را روی‌دست بگیرند که نتیجه‌اش جلوگیری از تکرار جنایات شود.

طی روزهای اخیر ویدیوها و تصاویر گسترده از تیرباران اسیران در پنجشیر منتشر شده و نهادهای حقوق بشری از جمله ریچارد بنت، گزارشگر سازمان ملل برای حقوق بشر و سازمان عفو بین‌الملل در این زمینه ابراز نگرانی کرده‌اند.

به تازگی سازمان عفو بین‌الملل گفته است که که کشتار بازداشت‌شدگان جنایت جنگی است و طبق قوانین بین‌المللی ممنوع است. این سازمان از طالبان خواسته است که باید اعدام‌ صحرایی بازداشت‌شدگان را متوقف کنند.