فعالیت پرورشگاه شیخ زاید در قندهار از سر گرفته شد
عکس: شبکه‌های اجتماعی

فعالیت پرورشگاه شیخ زاید در قندهار از سر گرفته شد

پنج روز پس از رسانه‌ای شدن خبر مسدودشدن پرورشگاه شیخ زاید در ولایت قندهار، اکنون مسئولان این پرورشگاه فعالیت آن‌را برای یتیمان بدون سرپرست دوباره از سر گرفته‌اند.

فعالیت پرورشگاه شیخ زاید که برای حدود یک‌هزار و ۱۰۰ یتیم بدون سرپرست خدمات ارایه می‌کرد، چند روز پیش به‌دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود.

محمد شفيق صادق، مدیر مالی و اداری پرورشگاه شيخ زايد امروز (شنبه، ۲۶ سنبله) به اطلاعات روز گفت که مشکلات مالی این پرورشگاه اکنون رفع شده و تمامی یک‌هزار و ۱۰۰ کودک یتیم و بدون سرپرست به دروس‌شان فراخوانده شده‌اند.

پرورشگاه شیخ زاید در قندهار از سال ۲۰۰۳ فعاليتش را شروع کرد. سالانه ۶۰۰ هزار دالر برای حمایت از این پرورشگاه از سوی بنیاد خیریه محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم شهر دبی، امارات متحده عربی پرداخت می‌شد.

اکنون نیز محمد شفیق صادق می‌گوید که تمامی هزینه‌ها توسط بنیاد خیریه‌ی یادشده پرداخت می‌شود، اما در مورد مجموع بودجه‌ی درنظر گرفته شده برای امسال، چیزی نمی‌داند.

چند روز پیش، همزمان با متوقف شدن فعالیت پرورشگاه شیخ زاید در قندهار، یکی از کارمندان این پرورشگاه به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که با تعطیلی این مرکز، ۹۷ نفر از کارمندان آن نیز بیکار شده‌اند. از این میان ۴۵ نفر آنان معلم بوده‌اند.

به‌گفته‌‌ی او، در پرورشگاه شیخ زاید کودکان يتيم از ۱۰ ولايت حضور داشتند و برای ۲۰۰ کودک یتیم امکانات ليلیه نيز وجود داشت. این کودکان عمدتا سرپرست شان را در جنگ‌های دودهه اخیر از دست داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *