عکس: ارسالی

ورزشکاران معترض در تخار: رییس غایب فدراسیون فوتبال برکنار شود

شماری از ورزش‌کاران و مربیان فوتبال در ولایت تخار در گردهمایی اعتراضی، از غیبت درازمدت سمیع‌الله صاحب‌زاد، رییس فدراسیون فوتبال این ولایت انتقاد کردند و خواستار برکناری او شدند.

در این گردهمایی اعتراضی که امروز (دوشنبه، ۴ میزان) برگزار شده بود، ورزشکاران خواستار بهترشدن و رشد ورزش فوتبال در تخار شدند. آن‌ها گفتند که رییس فدراسیون فوتبال تخار با بیست سال پیشینه‌ی کاری‌اش، نتوانسته است دست‌آورد خوبی برای ورزشکاران فوتبال ولایت تخار داشته باشد.

جواد احمدی، یکی از مربیان لیگ برتر فوتبال گفت که سمیع‌الله صاحب‌زاده، رییس فدراسیون فوتبال تخار چهار سال است که در این ولایت حضور ندارد و باید این رییس غیابی از سمت‌اش برکنار شود.

سهراب افغان، یکی از ورزش‌کاران فوتبال در تخار گفت که هیچ‌گونه میدان ورزشی و جمنازیوم برای فدراسیون فوتبال تخار ساخته نشده و ورزش فوتبال در تخار، از قطار دیگر ولایت‌ها عقب افتاده است.

در همین حال، سمیع‌الله صاحب‌زاده، رییس فدراسیون فوتبال تخار ادعاهای مطرح‌شده را رد کرده، می‌گوید که همواره به ورزش‌کاران تخار توجه داشته است.

آقای صاحب‌زاده به روزنامه اطلاعات روز گفت که او بارها مسابقات بین تیمی را بدون آن‌که هزینه‌ی برگزاری آن از سوی دولت پرداخت شود، برگزار کرده است.

او افزود که در ولایت تخار ده تیم فعال فوتبال وجود دارند و انتقادکنندگان تنها بخش کوچکی از اعضای فدراسیون فوتبال تخار هستند؛ در حالی که ده‌ها ورزشکار دیگر از کارکرد فدراسیون فوتبال تخار رضایت دارند.

با این حال، اعتراض‌کنندگان هشدار می‌دهند که در صورت عملی‌نشدن خواسته‌های‌شان، دست به راه‌پیمایی گسترده می‌زنند و دروازه‌ی فدراسیون فوتبال تخار را نیز مسدود خواهند کرد.