طالبان فعالیت نزدیک به 100 قلیان‌خانه را متوقف کردند
عکس: شبکه‌های اجتماعی

طالبان فعالیت نزدیک به ۱۰۰ قلیان‌خانه را در بلخ متوقف کردند

منابع محلی در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ می‌گویند که ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان در این شهر نزدیک به ۱۰۰ قلیان‌خانه را مسدود کرده‌اند.

این منابع امروز (جمعه، ۲۹ میزان) به روزنامه اطلاعات روز گفتند که محتسبان ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان، با مسدودکردن دروازه‌های قلیان‌خانه‌ها فعالیت‌ آن‌ها را متوقف کرده‌اند.

برخی از مالکان قلیان‌خانه‌ها در بلخ با انتقاد از این اقدام طالبان، خواستار آغاز دوباره‌ی فعالیت‌شان هستند.

آنان بر تجدبد نظر از سوی طالبان تأکید می‌کنند و می‌گویند که در شرایط بد اقتصادی «حکومت» نباید به جای فراهم‌سازی فرصت‌های شغلی، جلوی فعالیت آنان را بگیرد.

یکی از مالکان قلیان‌خانه‌ها که خواست نامش در خبر ذکر نشود، به روزنامه اطلاعات روز گفت: «طالبان به جای این که رستورانت‌های ما را بسته کنند، بهتر است به فکر سیر کردن مردم باشند.»

یکی دیگر از مالکان قلیان‌خانه‌ها در بلخ به شرط افشانشدن نامش، در واکنش به این تصمیم طالبان گفت: «کارهای بزرگ‌تر از این هم وجود دارد که حکومت انجام دهد. چرا جلوی قاچاق و کشت مواد مخدر را نمی‌گیرند؟ چرا با گروه‌های جرمی برخورد جدی نمی‌کنند؟»

در همین حال، مسئولان در ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان در بلخ در این مورد چیزی نمی‌گویند، اما یک منبع از این ریاست که خواست هویت‌اش فاش نشود، هدف این اقدام را جلوگیری از ضرر دود قلیان بالای جوانان بیان کرد.

این درحالی است که طالبان پیش از قلیان‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها را در ولایت‌های قندهار و هرات نیز مسدود کرده بودند. این گروه در کابل نیز فعالیت قلیان‌خانه‌ها را منع کرده است.